کاندیدای با بیان اینکه گفتمان امام(ره) کدخدایی بر جهان نیست،بلکه نفی نظام سلطه است، گفت: باید تلاش کنیم گفتمان اسلام ناب را بیان کنیم که این گفتمان می‌تواند موجب پیشرفت کشور شود و رویگردانی از آن نتیجه‌ای نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جموری در اولین همایش انتخاباتی خود ضمن تبریک 13 رجب و سالروز آزادی خرمشهر اظهار داشت: 13 رجب بشارت به مولودی است که به او اقتدا می‌کنیم و شهادت می‌دهیم.

جلیلی ادامه داد: آن مولود امیرمومنان در مقام ولایت برای مومنان، کسی است که آنگاه که می‌خواهد کسی را در مقام کارگزار نظام اسلامی قرار دهد برایش اهدافی را تعریف می‌کند که این اهداف خیر دنیا و آخرت مردم را در پی دارد.

وی تصریح کرد: امیرمومنان هنگامی که فردی را در مقام کارگزار نظام اسلامی قرار می‌دهد برای او تمایز نظام اسلامی را با سایر نظامها مشخص و پیشرفت و تعالی را هم برای دنیا و هم برای آخرت انسان ها بیان می‌کند.

جلیلی با بیان اینکه اگر ایشان به دفاع از سرزمین‌های اسلامی توجه می‌کنند همان میزان هم به آشکار شدن نشانه‌های دین هم توجه دارند ادامه داد: آنجه اهمیت دارد شاخصی است که امام(ع) برای این اهداف دنبال می‌کنند شما ملاحظه می‌کنید در ابتدای حکم اول امیر مومنان به مالک اشتر دو شاخص مهم البته نه تنها برای مالک بلکه برای تمام کارگزاران بیان داشته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر می‌فرمایند:  "یا مالک سعادت پیشرفت و تعالی حاصلی نمی‌شود مگر با یک شاخص مهم" هر گفتمانی که ادعای پیشرفت داشته باشد اگر بر مبنای سنت الهی نباشد ناکامل خواهد بود.

وی گفت: البته امام(ره)عکس آن را هم بیان می‌کنند که اینگونه نیست که اگر شما آن را انجام ندهید و مسیر پیشرفتی را که دنبال می‌کنید و برای آن گفتمان سازی می‌کنید بدون پیروی به از سنن الهی محقق شود تنها این نیست بلکه اگر این کار را انجام ندهید دچار پس رفت خواهید شد.

جلیلی تاکید کرد: اگر کسانی بخواهند با لطایف‌الحیل مسیری را بپیمایند، آن مسیر سرانجامی جز بدبختی و عقب گرد نخواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز بعد از 34 سال مردم ما آنچه را که باور داشتند با تمام وجود تجربه کردند امروز باید هوشیار بود و هشداری را که امام علی (ع) به مالک دادند مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه مسیر پیشرفت انقلاب هنگامی مورد تهدید قرار می‌گیرد که اندیشه ناب محمدی و علوی انکار شود، گفت:دشمنان تمام سعی خود را به کار گرفتند تا نگذارند این گفتمان بتواند به عنوان شجره‌ای طیبه سایه خود را بر سر کشور ما بگستراند وبرای تحقق این هدف شومشان از انواع امکانات سخت افزاری و فشارها استفاده کردند.

جلیلی به قسمتی از بیانانت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام(ره) به صراحت می‌گفتند فرزندان عزیز در این جهاد به تنها چیزی که باید فکر کنید استواری پایه‌های اندیشه‌های ناب محمدی است.

وی سوم خرداد را یکی از مصادیق تبلور گفتمان اندیشه ناب محمدی دانست و گفت: سوم خرداد جاری شدن اندیشه دینی و گفتمان اسلام ناب در عرصه حکومت و اجتماع بود.

وی با بیان اینکه سوم خرداد درس عبرتی است و نشانه‌ای آشکار برای ما و دشمنان ما است، اظهارداشت: اگر ما در سوم خرداد یاعلی گفتیم و خرمشهر آزاد شد این یا علی صرفا یک رمز نبود بلکه یک رمز و یک نماد برای مقاومت و پیشرفت این گفتمان بود.

جلیلی با تاکید براینکه امروز اگر پیروزی‌ها در مقابل رژیم صهیونیستی بدست می‌آید توجه به همان یا علی‌ها است ادامه داد: اگر امروز ایران اسلامی در صدر هماوردی با قدرت‌های جهانی قرار دارد به دلیلی حاصل شدن یک گفتمان اساسی است و این گفتمان این ظرفیت را برای کشور ما ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) به صراحت فرمودند جمهوری اسلامی با تمام وجود برای احیای هویت مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذاری می کند واین گفتمان امام است که کدخدایی را برای جهان نمی‌پذیرد بلکه اصولا نظام سلطه را هم نفی می‌کند.

وی ضمن مطرح کردن سوالی مبنی براینکه چرا این گفتمان می‌تواند چنین ظرفیت‌هایی را تولید کند گفت: این مسئله دو دلیلی عمده دارد که یکی از آن قوت این اندیشه است و دیگری هم گفتمان مردمی که حامی این اندیشه هستند.

وی با بیان اینکه امام(ره) فرمودند چه کسانی می‌توانند برای ما قدرت ایجاد کند؟ گفت: البته امام(ره) خودشان پاسخ این را هم فرمودند وبیان کردند توده‌های مردم باورمند و مومن هستند که می‌توانند چنین ظرفییتی را ایجاد کنند و ما هم امروز بر این باوریم که اگر ظرفیت‌های این گفتمان و این مردم در همه عرصه‌ها آزاد و برنامه‌ریزی صورت گیرد همانگونه که در دفاع مقدس این اندیشه واین ظرفییت تکمیل شد و توانست پیروز شود اکنون هم می‌تواند در همه عرصه‌های فرهنگی و.. جاری شود و همان پیروزی‌های بزرگ را به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: آنچه که برای همه ما و شما اهمیت دارد این است که در این جهت گام برداریم و نتیجه شرح بر وظیفه است.

جلیلی گفت: مالک اشتر هیچگاه به مصر نرسید ولی نام وی به عنوان کرگزار امام ثبت شد و به بزرگی هم از وی یاد می شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: همه ما و شما در این چند روز انتخابات باید تلاش کنیم که گفتمان اسلام ناب را بیان کنیم که این گفتمان می تواند موجب پیشرفت کشور شود و رویگردانی از آن هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: امیدواریم همه ما و شما بتوانیم مخاطبان خوبی برای علی امام(ع) و مقام معظم رهبری که پرجم‌دار اسلام ناب هستند باشیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: سیاست ، سعید ، جلیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار