دکتر مسعود صدري نسب رييس دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر، در پیامی به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت : آزاد سازی خرمشهر با عملیاتی با نام حضرت"علی(ع)" آغاز شد و امروز شاهد تقارن مقدس ولادت حضرت علی "(ع)" با سالگرد آزاد سازی خرمشهر هستیم .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ،متن کامل پیام دکتر صدری نسب بدین شرح می باشد : سوم خرداد ماه سال 92 مقارن شده با دو جشن بزرگ ملی و مذهبی که در آن ولادت حضرت امیر مؤمنان علی (ع) و سالروز پیروزی بزرگ آزاد سازی خرمشهر در عملیاتی با رمز "یا علی بن ابیطالب" تقارن یافته  و در فرهنگ ایرانی اسلامی ما، اهل بیت عصمت و طهارت جایگاه ویژه ای در زندگی روزمره و اعتقادات مردم ایران دارند .

اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در جنگ تحمیلی الگوی بی مثالی برای رزمندگان کشور ما بودند و که با ذکر نام امامان خویش جان تازه ای گرفته و در راهی که آنان بنا نهاده بودند گام برداشتند و به دل دشمن زدند تا خواسته ایشان را نهادینه کنند.

عملیات بیت‌المقدس یکی از  مواردی است که به وضوح می‌توان در سال جاری به تقدس آن پی برد، عملیاتی که با رمز و نام مبارک امیر مؤمنان با کلام مبارک "یا علی بن ابیطالب آغاز شد  و امروز دقیقاً با ولادت حضرت امیر در روز سوم خرداد 92 تقارن یافته است.

فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌هاست، و چه زیبا گفت معمار کبیر انقلاب که «خرمشهر نه آن خاکی است که ارزش دنیوی دارد بلکه ایمانی است که آخرت را برای مسلمان ساخته» و این سرزمین را جزو مجاهدین فی سبیل‌الله به حساب می‌آورد.

خرمشهر همان شهری است که رزمندگان جان بر کفش فریاد مظلومیت زدند و خواستند که آن‌ها را به حدید خداوند مسلح کنند، خونین شهر همان خاکی است که امام امت در مورد رزمندگانش فرمود «آنان به یقین مورد تقدیر ناجی بشریت و برپا کننده عدل الهی در سراسر گیتی "روحی لتراب مقدمه الفدا" هستند و به نشان "ما رمیتَ اِذا رمیتَ و لکنَّ الله رَمی» "مفتخرند.

اکنون وظیفه فرد فرد ما پاسداری از خون مجاهدان و مجاهدت رزمندگان جان بر کف آن روزگار است که غریبانه همه چیز خود را در طبق اخلاص نهاده و در راه اسلام و مسلمین فدا کردند.
برچسب ها: دانشگاه ، علوم ، فنون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار