مردی معتادی که می خواست پول موادش را در بیاورد زن عمو خود را به طور جنون آمیزی به قتل رساند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ ساعت 11و 25 دقيقه 19 اردبيهشت ماه ، از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 وقوع يك فقره آتش سوزي در خيابان فرجام ـ خيابان حيدر خاني ، به كلانتري136 فرجام اعلام شد .

پس از اطفاي آتش سوزي و با حضور مأموران كلانتري ، در بررسيهاي اوليه مشخص شد خانم "فاطمه " ( 65 ساله ) كه در دست داراي آثار ضرب و جرح بوده ، توسط قاتل يا قاتلان به قتل رسيده و طلاجات وي نيز بنا بر اظهارات همسرش به سرقت رفته است .

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "قتل عمد" و به دستور قاضي شهرياري ، بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 27 تهران ، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

برابر اظهارات کارشناسان سازمان آتش نشاني ، کانون آتش سوزي در پذيرايي خانه بوده و جسد نيز در داخل آشپزخانه و بدون سوختگي کشف شده بود ؛ همچنين برابر اظهارات اعضاي خانواده ، مقتوله هيچگونه سابقه اقدام به خودکشي يا بيماري روحي و رواني نداشته است .

در ادامه رسيدگي به پرونده ، تحقيقات ميداني از همسايگان آغاز شد ؛ يکي از همسايگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " حدود يک ساعت قبل از آتش سوزي ، فرد ناشناسي به درب منزل [مقتوله] مراجعه و پس از دق الباب داخل خانه رفت که صداي درگيري به گوش رسيد ؛ بعد از حدودا نيم ساعت ، درب خانه به آهستگي بسته شد ولي چون توجهي [ به موضوع] نکردم موفق به ديدن چهره کسي نشدم " .

با توجه به اظهارات همسايه مقتوله در خصوص شنيده شدن صداي درگيري از داخل منزل و همچنين عدم وجود هرگونه ورود به عنف از سوي قاتل يا قاتلين ، کارآگاهان در تحقيقات خود اطمينان پيدا کردند که مقتوله با هيچ کس سابقه درگيري يا اختلاف نداشته و قاتل يا قاتلين با انگيزه سرقت وارد خانه شده و با توجه به شناسايي توسط مقتوله و به منظور جلوگيري از دستگيري ، اقدام به جنايت کرده اند .

در ادامه تحقيقات ، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پيدا کردند که در ساعت 9 صبح روز جنايت ، برادرزاده همسرِ مقتوله به نام علي اصغر (43 ساله ) به منزل آنان مراجعه و عمو و زن عموي خود را جهت شام به منزلش واقع در تهرانپارس دعوت کرده است .

با توجه به سابقه اعتياد علي اصغر به مواد مخدر و همچنين نداشتن حسن شهرت در ميان بستگان ، بلافاصله تحقيقات از وي آغاز شد . علي اصغر در اظهارات اوليه به کارآگاهان گفت:ساعت 9 صبح 19 ارديبهشت براي دعوت عمو و همسرش ( مقتوله ) به منزل آنها رفتم که پس از دعوت ، به همراه عمو از منزل خارج شدم ؛ عمو به محل کارش رفت و من نيز به خانه بازگشتم و هيچگونه اطلاعي از مرگ زن عمو و يا آتش سوزي منزل عمو ندارم " .

کارآگاهان در ادامه تحقيقات و با توجه به مشهود بودن آثار درگيري بر روي هر دو بازوي علي اصغر ، در اين خصوص از وي تحقيق کرده و او مدعي شد که آثار درگيري موجود بر روي دستانش بواسطه درگيري با همسرش ايجاد شده است .

با وجود ادعاي علي اصغر مبني بر درگيري با همسرش ، کارآگاهان اطمينان پيدا کردند که هيچگونه درگيري در چند روز گذشته ميان وي و همسرش وجود نداشته ؛لذا با توجه به تناقضات موجود در اظهارات و ديگر اقدامات پليسي که نشان از حضور علي اصغر در محل جنايت داشت ، با هماهنگي بازپرس پرونده علي اصغر بازداشت و جهت انجام تحقيقات فني و پليسي به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد .

در ادامه تحقيقات و با توجه به تناقضات بدست آمده در اظهارات اوليه علي اصغر و ديگر دلايل بدست آمده ،  چاره اي جز اعتراف نداشت به ناچار لب به اعتراف گشود و سرانجام در مورخه يکم خردادماه لب به اعتراف گشود.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت:"مدتها بود که با برادرم بر سر ارثيه پدري اختلاف داشتم ؛ تصميم گرفتم تا با ميانجيگري عمو اين اختلاف را حل و فصل نمايم ؛ به همين علت به منزل عمو رفته تا او و همسرش را جهت شام به خانه ام در تهرانپارس دعوت کنم ؛ زمانيکه زن عمو در حال پذيرايي از من بود ، متوجه النگوي هاي زيادي شدم که در دستش بود ؛ با توجه به اعتياد و نداشتن درآمد ، تصميم به سرقت النگوها گرفتم ؛ وقتي با عمويم از خانه اش خارج شدم ، او از من خداحافظي کرد و به سرکارش رفت ؛ مي دانستم که زن عمو ( مقتوله ) در خانه تنهاست و به همين علت مجددا به خانه عمو برگشتم ؛ زمانيکه زنگ درب خانه را زدم ، زن عمو درب خانه را باز کرد که به محض ورود به داخل خانه گلويش را گرفته و کشان کشان او را به داخل آشپزخانه بردم ؛ به خاطر مقاومتي که انجام مي داد ، با او درگير شده و نهايتا او را با روسري خفه کردم ؛ پس از سرقت النگو ها و يک رشته دستبند ، براي اطمينان از مرگ مقتوله اقدام به ايجاد جراحت عميق در مچ دست راست مقتوله ( بريدن رگِ دست ) کرده و پس از آتش زدن پذيرايي ، از خانه بيرون آمدم " .

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده ، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ ، در ادامه اعلام اين خبر گفت : " در ادامه تحقيقات و با توجه به اعترافات صريح متهم ، محل فروش طلاجات مسروقه در منطقه نارمک تهران شناسايي و تعداد 21 عدد النگو و يک رشته گردنبند متعلق به مقتوله که متهم آنها را در ازاي مبلغ 10 ميليون و 800 هزار تومان فروخته بود ، کشف و ضبط گرديد " .

سرهنگ آريا حاجي زاده ، در پايان اين خبر گفت : " با توجه به اعترافات صريح متهم در خصوص ارتکاب جنايت با انگيزه سرقت ، دستور بازداشت موقت از سوي بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است " .

برچسب ها: آگاهی ، تهران ، اداره ، معتاد ، قتل ، زت ، عمو ، مواد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار