در سوره های مختلف چون طلاق، توبه، زمر و آل عمران مباحث و توصیه های اخلاقی مطرح شده اند.

به گزارش خبرنگار معارف  باشگاه خبرنگاران، درباره دوری از بخل در آیه ی 180 سوره آل عمران آمده است، کسانی که بخل می ورزند، و آنچه را خدا از فضل خویش به آنان داده انفاق نمی کنند گمان نکنند این کار به سود آنها است، بلکه برای آنها شر است بزودی در روز قیامت آنچه را نسبت به آن بخل ورزیدند همانند طوقی به گردنشان می افکنند.
تمسخر و استهزاء، در آیه 79 سوره توبه قرآن می فرماید، آنهایی که از مومنان اطاعت کار در صداقتشان عیب جویی می کنند و کسانی را که برای انفاق در راه خدا جز به مقدار ناچیز توانایی خود دسترسی ندارند، مسخره می کنند، خدا آنها را مسخره می کند و برای آنها عذاب دردناکی است.
تقوا،‌ در آیه 2 و 3 سوره طلاق خداوند می فرماید هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می کند و او از جایی که گمان ندارد، روزی می دهد.
توکل و در آیه 3 سوره طلاق می فرماید، هر کس بر خدا توکل کند،‌ کفایت امرش را می کند،‌ خداوند فرمان خود را به انجام می رساند و خدا برای هر چیزی اندازه ای قرار داده است.
پیروی از احسن، خداوند در آیه 18 سوره زمر می فرماید، همان کسانی که سخنان را می شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می کنند، آنان کسانی هستند که خدا هدایتشان کرده و آنها خردمندانند.
در کنار مباحث اعتقادی و دینی و ضرورت اجرای آن در زندگی، پرداختن به توصیه های اخلاقی در قرآن کریم در رشد و موفقیت و تعالی در زندگی تأثیر بسزایی دارد./ل
برچسب ها: توصیه ، قرآن کریم ، سوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار