نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای حل مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی آمده‌ام تا آرامش را در خانواده ها و ثبات را در کشور حاکم کنم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، محسن رضایی در حسینیه جان‌نثاران امام حسین(ع) چهاردانگه در جمع مردم افزود: با دولتی فراگیر می‌خواهم جامعه امید را ایجاد کنم.

وی گفت: باید با تصمیم‌گیری جدی، مشکلات را در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاست خارجی و بین‌الملل و نیز تحریم های اقتصادی را رفع کرد.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: برای تحقق این هدف ابتدا باید دانست مشکلات چیست و چرا ایجاد شده است و برای عبور از آن چه راه حلی را باید به کار گرفت.

رضایی گفت: در گلزار شهدای امامزاده عباس (ع) چهاردانگه بسیاری از مادران شهدا با چشمان اشک آلود به سراغم آمدند و گفتند که فرزندانشان بیکارند؛ بنا بر این ، اکنون مسئله بیکاری عزت ،‌ هیبت و قدرت جوانانمان را به هم ریخته است.

وی افزود: گرانی نیز مسئله را بزرگتر و معیشت مردم را سخت‌تر کرده است و قیمت‌ها هر هفته بیشتر می‌شود طوری که قبلاً برنج و روغن گران شده بود و بعد قیمت شکر و کره افزایش یافت.

رضایی خطاب به مسئولان اجرایی تاکیدکرد: باید جلوی این گرانی افسارگسیخته را گرفت زیرا ارزش 45 هزار تومان امروز به اندازه 15 هزار تومان پارسال است یعنی ارزش آن 30 هزار تومان کاسته شده است.

وی گفت: اکنون پول ملی مانند شیری است که آب در آن کرده باشند زیرا هم قدرت و هم ارزش آن مرتب پایین می‌آید.

رضایی با بیان اینکه همان طور که اعتبار و ارزش پول ملی پایین آمده قدرت خرید مردم نیز کاهش یافته و فقر گسترش یافته است، تصریح کرد: افراد بیکار، هم بیکارند و هم خرج دارند و افراد شاغل، قدرت خرید ندارند بنا بر این، وضع کنونی اقتصادی، بیکاران و شاغلان را تحت تاثیر قرار داده و این مسئله‌ای جدی است که باید کنترل شود.

این نامزد ریاست جمهوری مشکلات فرهنگیان، کارمندان ، کارگران و بازنشستگان را بیش از دیگر قشرها دانست و افزود: جوانانی دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکترا نیز مشکلات زیادی دارند و دشمنان می‌خواهند از این فشارهای اقتصادی سوء استفاده کنند.

وی با اشاره به آزار دیدن مردم از مشکلات  کنونی بهره برداری دشمنان از وضع کنونی نجات مردم و دفع خطر از جمهوری اسلامی را وظیفه خطیر خود در شرایط کنونی کشور برشمرد.

این نامزد ریاست جمهوری همچنین با اشاره به تسلطش بر علم اقتصاد افزود: خوب می‌دانم که 30 درصد مشکلات کنونی کشورمان ناشی از تحریمها و 70 درصد آن مربوط به مشکلات داخلی است.

رضایی گفت : قرار نگرفتن افراد در جایگاه خود موجب بسیاری از مشکلات کشور شده است ؛ اگر هر کس با توجه به تخصص و دانشش در جایگاه واقعی اش قرار گیرد 50 درصد مشکلات کشور رفع می‌شود.

وی افزود: این افراد اگر آدمهای خوب و نمازخوان هم باشند اما مجرب نباشند دودش به چشم مردم می‌رود و آنان باید تاوان آن را بدهند.

رضایی گفت: رییس جمهور ، رییس مردم نیست بلکه امین مردم است ؛ اگر زن و بچه رییس جمهور می‌توانند گرسنگی را تحمل کنند مردم هم می‌توانند گرسنه باشند.

وی همچنین با انتفاد از رواج دعوا و نزاع سیاسی در کشور تصریح کرد: بگذارید مردم زندگی کنند زیرا هم در شرایط تحریم دشمن هستیم و هم شما دعوا و نزاع سیاسی دارید.

رضایی افزود : نزاع سیاسی در اقتصاد نیز مؤثر است به نحوی که هر گاه دعوا می‌شود قیمت‌ها افزایش می‌یابد و زمانی که نزاع سیاسی در کشور نیست قیمت‌ها ثابت می‌ماند و همه جا آرامش دارد.

وی همچنین گفت: گرانی و بیکاری نیز که دو مشکل عمده کشورمان است قابل حل است زیرا ما کارشناس، دانشمند، جوانان شایسته و مستعد، زمین و منابع نفت و گاز داریم اما به تنها چیزی که نیاز داریم مدیریت، دانش، دانایی و شجاعت است.

وی تاکید کرد: اگر مسئله مدیریت درست شود همه مشکلات قابل رفع است.

رضایی گفت: از زمان رضا شاه تا کنون، سد، بزرگراه و تأسیسات عجیب و غریب ساخته شده است اما چرا مشکلات مردم رفع نمی شود؟ زیرا کار عمرانی کردن با کار اقتصادی تفاوت دارد به این معنا که عمران نمی تواند کافی باشد اما اگر کارهای عمرانی بر اساس علم اقتصاد پیش برود یعنی به عنوان نمونه بدانیم چه سدی را کجا بسازیم که چقدر اشتغال ایجاد کند با چنین  روشی ، مسائل حل می‌شود.

رضایی همچنین گفت: انرژی خورشیدی از راههای درآمد اقتصادی است و در کویر می‌توان 10ها نیروگاه برق ساخت.

رضایی گفت: باید مدیریت را درست و بعد هم برنامه ریزی کنیم تا مشکلات حل شود.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: در زمینه صنعت، کشاورزی، کسب و کارهای خانگی و مدیریت اداره شهرها چند برنامه مهم دارم.

وی گفت: 50 درصد اعتبارات و وامها در تهران داده می‌شود و بقیه به سایر استانها اختصاص می یابد اما برای مثال در اسلامشهر ، رباط کریم و چهاردانگه چقدر هزینه اعتبارات می‌آید؟

رضایی افزود: در همین چهاردانگه که با شمال تهران فقط 10 کیلومتر فاصله دارد محرومیت شدید است و از این تسهیلات خبری نیست که اینها همه تبعیض است و از آن طرف پارتی بازی و رشوه خواری هم وجود دارد و هر کدام از این عوامل در مدیریت کشور تأثیرگذار است.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: چهاردانگه شرایط شهرستان شدن را دارد و باید یکی به فکر این صدهزار جمعیت اینجا باشد بنا بر این باید متولی وجود داشته باشد که نتیجه می گیریم مدیریت شهر بسیار مهم است.

وی افزود: شهرها و استانهای ما صاحبان اقتصادی می خواهند نه فقط صاحبان سیاسی.

رضایی افزود: مدیریت اقتصادی در شهرها باید ایجاد شود تا بتواند برنامه ریزی کند که مثلاً‌ در این شهر چه اشتغالی ایجاد شود با توجه به اینکه چه تعداد جوان تحصیلکرده و لیسانس و فوق لیسانس وجود دارد.

رضایی درباره کسب و کارهای خانگی هم گفت: همه خانه‎های چهاردانگه می‌توانند به کارگاههای کار تبدیل شوند مثل کشور چین.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: وام می‌دهیم تا مردم در خانه ها کسب و کار راه بیندازند و با برگرداندن وام خود وام دوم و سوم بسته به نوع فکر و استعداد آنها پرداخت می کنیم. اولویت هم با بانوان و دانشجویان فارغ التحصیلی است که بیکار هستند و این وامها بدون بهره خواهد بود.

رضایی گفت: کارخانه های صنایع تبدیلی مثل کارخانه های بسته بندی نیز راه اندازی خواهیم کرد و یارانه ای را به صنایع تبدیلی اختصاص می دهیم به نام یارانه سبز.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: یارانه دولت فعلی هم سر جایش قرار دارد اگرچه نقش آن ایجاد نقدینگی در کشور است اما چون این یارانه مرسوم شده است آن را قطع نخواهیم کرد اما در مرحله دوم یارانه 65 هزار تومان خواهد شد.

محسن رضایی در باره سیاست خارجی و مسئله هسته ای نیز گفت: آمریکاییها در حال گرفتن زمان از ما هستند و تحریمها را مرتب تشدید می کنند که این وضع قابل ادامه نیست.

وی افزود: مذاکرات را به صورت سازنده ادامه می‌دهیم و سیاست خارجی ما سیاستی منطقی و متکی به منافع ملی خواهد بود.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دعوا ، طلاق و اختلافات در جامعه زیاد شده است و باید آموزش و پرورش ضعف فرهنگی را حل کند.

رضایی گفت: برای حل مسائل اقتصادی ، فرهنگی و سیاست خارجی آمده ام.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار