زورآزمایی گوریل‌های نر + فیلم

گوریل نر پشت نقره‌ای خواه دشتی خواه کوهستانی نخستین وظیفه‌اش حفاظت از خانواده و قلمرو‌اش است.

به گزارش گروه چندرسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، گوریل‌های نر پشت نقره‌ای دشتی مانند پسرعموهای کوهستانی‌شان نسبت به مراقبت از خانواده و قلمرو حساس بوده و وجود هیچ گوریل نر دیگری را در محدوده خود تحمل نمی‌کنند.

با این حال، نبرد بین دو گوریل نر پشت نقره ای عظیم الجثه هرگز به قتل و جراحت شدید منجر نمی‌شود بلکه بیشتر حالت قدرت نمایی داشته و یکی از آنها خیلی زود میدان را خالی می‌کند.

گوریل نر پشت نقره ای در فاصله ای نزدیک از خانواده‌اش مراقب است. ناگهان از میان شاخ و برگ‌ها سر و کله گوریل نر پشت نقره‌ای دیگر پیدا می‌شود.

اعضای خانواده از خوردن دست کشیده و همه به مهمان ناخوانده چشم می‌دوزند. گوریل تازه وارد با سر و صدا از آب عبور کرده و ژست زورآزمایی را به خود می‌گیرد. گوریل صاحب قلمرو به نوبه خود با خشم بر سطح علف‌ها کوبیده و ابتدا مستقیم و سپس با نشان دادن سر شانه‌ها و هیکلش از پهلو به تازه وارد نزدیک می‌شود.

مدت کوتاهی بعد گوریل تازه وارد پشت کرده و دوباره به میان درختان می‌رود. دقیقا نبرد گوریل‌های نر پشت نقره‌ای در ژست و شیوه حرکاتشان نهفته است و بیشتر جنبه یک بلوف را دارد.

نکته جالب در این میان بچه گوریلی نشسته بر پشت مادرش است که با دور شدن گوریل غریبه و پیروزی پدرش با دست زدن شادی‌اش را نشان می‌دهد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.