جنبش حماس گزارش سازمان عفو بين الملل که اين جنبش را در خصوص جنگ هشت روزه و يورش ارتش رژيم صهيونيستي به نوار غزه به ارتکاب جنايات جنگي متهم کرده است رد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ رژيم صهيونيستي آبان سال گذشته از زمين ، هوا و دريا به نوار غزه حمله کرد. در اين حملات حدود 190فلسطيني شهيد و هزاران فلسطيني ديگر زخمي و صدها خانه ويران شد.حماس نيز براي دفاع از ملت فلسطين در نوار غزه به مناطق صهيونيست نشين صدها فروند موشک شليک کرد که شش صهيونيست کشته شدند.

سامي ابو زهري سخنگوي حماس گفت گزارش سازمان عفو بين الملل « غير منصفانه و نامتوازن است و قرباني و جلاد را برابر دانسته است».ابوزهري گفت ملت فلسطين « در حال دفاع از خود است و به علت سکوت بين المللي و نقض قوانين بين المللي عليه فلسطينيان جنايت صورت مي گيرد».ابوزهري گفت مفاد گزارش سازمان عفو بين الملل « اشغالگران اسرائيلي را به ارتکاب جنايات بيشتر عليه ملت فلسطين تشويق مي کند».

اين سازمان ، اسرائيل و حماس را به ارتکاب جنايات  جنگي متهم کرده است .در گزارش سالانه اين سازمان آمده است دو طرف اسرائيلي و فلسطيني « به صورت بي هدف عليه غير نظاميان سلاح به کار گرفتند و قوانين بشردوستانه بين المللي را نقض کردند».در حمله هشت روزه ارتش اسرائيل به نوار غزه که «ستون ابر» نام داشت 184فلسطيني کشته و حدود 4000فلسطيني ديگر زخمي شدند و در مقابل شش اسرائيلي بر اثر اصابت صدها فروند موشک از نوار غزه به اسرائيل کشته شدند.

ابو زهري همچنين اتهامات عفو بين الملل را به اين جنبش در خصوص بازداشت مستبدانه مخالفان سياسي و شکنجه بازداشت‌شدگان و آزار و اذيت آنها رد کرد.ابوزهري  گفت :« حماس سازمان عفو بين الملل را به چالش مي کشد تا ثابت کند در چند ماه گذشته حتي يک مورد بازداشت در نوار غزه صورت گرفته است».

برچسب ها: حماس ، غزه ، عفو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار