در حاشيه همايش ملي "نقش زنان فرهيخته در حماسه سياسي" که به همت بسيج اساتيد کشور و با حضور 500 زن عضو هيات علمي دانشگاه‌ها و مراکز علمي سراسر کشور در دانشگاه اميرکبير برگزار شده بود پرسش‌هايي با محوريت مطالبات زنان فرهيخته از رئيس‌جمهور آينده تنظيم شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در حاشيه همايش ملي "نقش زنان فرهيخته در حماسه سياسي" که به همت بسيج اساتيد کشور و با حضور 500 زن عضو هيات علمي دانشگاه‌ها و مراکز علمي سراسر کشور در دانشگاه اميرکبير برگزار شده بود پرسش‌هايي با محوريت مطالبات زنان فرهيخته از رئيس‌جمهور آينده تنظيم شد.

بنابراين گزارش؛ کانديداهاي رياست جمهوري با مراجعه به اين سوالات مي‌توانند با پاسخ گويي به سوالات مطرح شده برنامه‌هاي خود را پيرامون مسائل زنان و خانواده ارائه کنند که اين سوالات به شرح زير است:

1-وضعيت اشتغال زنان را با توجه به کمبود فرصت‌هاي شغلي و لزوم گردش اقتصادي خانواده به دست مردان از ديدگاه اسلام را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟

2-مدل مطلوب حضور زنان، به ويژه در فعاليت‌هاي اجتماعي و حماسه آفريني با پاي‌بندي به ارزش‌هاي اسلامي را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟

3-چه پيشنهادهايي را براي تهيه راهکارهاي حضور سالم و ارزشي زنان در صحنه‌هاي هنري و رسانه‌اي مطابق با الگوي اسلامي- ايراني داريد؟

4-نظر شما درباره تفاوت‌هاي جنسيتي در نظام تعليم و تربيت و آموزش کشور در سطوم مختلف چيست؟

5-با توجه به تغيير سياست‌هاي جمعيتي در کشور چه راهکارهايي را براي مقابله با بحران سالمندي و افت جمعيت از سال‌هاي آتي داريد؟

6-ايده‌هاي عملياتي براي نهادينه سازي فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه و جلوگيري از روند روبه رشد عفاف زدايي و ساختار شکني چيست؟

7-راهکارهاي عملياتي براي جهت دهي سبک زندگي زنان و خانواده‌هاي ايراني،‌به منظور پيشگيري از تاثيرپذيري و انفعال در مقابل بحران هويت زن در غرب داريد؟

8-راهکارهاي عملياتي براي سلامت روحي و جسمي مادر، کودک و خانواده و تعامل مثبت علم،‌اشتغال و خانواده چيست؟

9-فعال سازي زنان در عرصه‌هاي حماسه اقتصادي، اقتصاد خانواده و الگوي مصرف خانوار را چگونه مي‌بينيد؟

10-براي اثرگذاري جهاني زنان فرهيخته و انقلابي کشورمان چه نظر و احيانا طرحي داريد؟

11-با عنايت به اين که نوک پيکان جنگ نرم دشمن ضربه زدن به نهاد خانواده است و براي جلوگيري از اين شبيه خون دشمن اساتيد بسيجي و فرهيخته زن الحمدلله امروزه از سازمان بسيج اساتيد سامان‌دهي شده‌اند؛ براي استفاده از اين سرمايه اجتماعي چه برنامه‌اي داريد؟

انتهاي پيام/
برچسب ها: همایش ، ملی ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار