عیسی ساوه شمشکی گفت: در هیچ جای دنیا در کنار پایتخت پیستی هم چون توچال با این قابلیت ها و ویژگی ها وجود ندارد.

عیسی ساوه شمشکی رئیس فدراسیون اسکی کشور در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: به مناسبت تولد حضرت علی (ع) و آزاد سازی خرمشهر مسابقات مربیان و پیشکسوتان را با حضور 40 نفر در پیست بین المللی توچال برگزار کردیم.

وی افزود: این مسابقه آخرین مسابقه فصل اسکی کشور بود که با این امکاناتی که مسئولان توچال فراهم کرده بودند به خوبی در رشته آلپاین برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین قرار است مسابقات مربیان در رشته اسنوبرد پیگیری شود.

وی افزود: در این رقابت ها سعی شده است تا از پیشکسوتان و مربیانی که یک فصل اسکی برای رشد، توسعه و ارتقای اسکی زحمت کشیده بودند تقدیر شد.

وی تصریح کرد:  این رقابت در سه گروه سنی 20 تا 45 ، 45 تا 59سال ، 60 سال به بالا تقدیر شد در کنار این گروه ها سنی مسابقاتی نیز بین نونهالان و کودکان برگزار شد.

 وی بیان داشت: پیست بین المللی توچال تا پایان خرداد ماه به فعالیت خود ادامه می دهد و با توجه به شرایط خاصی که دارد توریست ها  و علاقه مندان زیادی جذب آن می شوند.

 وی ادامه داد: ولی در تابستان نیز توچال فعالیت و همکاری خود را با فرهنگسرا و شهرداری ها ادامه می دهد.

 وی تصریح داشت: توچال پیست منحصر به فردی است که در هر چهار فصل سال فعالیت دارد هم در زمستان میزبان بازی های زمستانی است و در تابستان و بهار نیز در بحث توریستی و گردشگری فعالیت بسیار خوبی دارد.

 وی تاکید داشت: در هیچ جای دنیا در کنار پایتخت پیستی با خصوصیات توچال وجود ندارد، این پیست در تمام روزهای سال پذیرای اسکی بازان و گردشگران می باشد.

وی تاکید کرد: در کنار برگزاری مسابقات آلپاین نیز قرار است مسابقات اسنوبرد نیز برگزار شود، همچنین همزمان با برگزاری این مسابقات 100 ورزشکار نیز در کلاس های کار آموزی و توجیهی اسنوبرد شرکت کرده بودند.

وی در خصوص تیم ملی اسکی چمن نیز بیان کرد: اردوی اسکی چمن نیز به علت اینکه بسیاری از اسکی بازان دانشجو هستند و در مرداد ماه با مشکلات و مشغله های تحصیلی همراه هستند به اواخر خرداد ماه موکول شده است.

 وی تصریح کرد:  اولین اردوی تیم ملی اسکی چمن نیز از اواخر خرداد تا اول تیر ماه در اردبیل برگزار می شود.

وی ادامه داد: لیگ اسکی چمن نیز از اول تیر ماه در دو استان برگزار خواهد شد و تهران و همدان میزبانان برگزاری لیگ اسکی چمن می باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طی جلساتی که با مسئولان فدراسیون و تیم های ملی داشته ایم تا حدود 10تا 15 روز دیگر اعضای تیم های ملی و برنامه های تمرینی و اردوی آن ها به صورت کامل مشخص و تدوین خواهد شد./آق
برچسب ها: ساوه شمشکی ، نوچال ، پیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار