روزنامه الوطن سوريه در خبري فوري گزارش داد: یک منبع دیپلماتیک غربی از موافقت کشورهای غربی با حضور ایران در نشست "ژنو2" خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، این منبع دیپلماتیک غربی در مصاحبه با روزنامه "الوطن" سوریه با بیان اینکه احتمال به تعویق افتادن نشست "ژنو2" به نیمه ماه ژوئن وجود دارد، افزود: دمشق هم اکنون در حال بررسی حضور در این نشست بین المللی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه احتمال به تعویق افتادن نشست "ژنو2" به دلیل انتخابات ریاست جمهوری در ایران و انتظارات از نتایج آن است، اضافه کرد : این اقدام برای گشوده شدن راه برای مشارکت فعال ایران در این نشست بین المللی است.

این منبع دیپلماتیک غربی همچنین گفت: پس از فشارهای چین و روسیه ، کشورهای غربی بر ضرورت حضور ایران وعربستان در نشست "ژنو2" قانع شدند افزود : تمامی آن چیزی که درخصوص رد حضور ایران در این نشست بین المللی شایع شده درچارچوب گمانه زنی ها وپیشنهادات سیاسی بوده و واشنگتن موافقت خود را با دعوت از تهران برای حضور در"ژنو2" اعلام کرده است.

وی در جایی دیگر از مصاحبه خود با  روزنامه الوطن اظهار داشت: نشست "ژنو2" پس از دیدار "ولادیمیرپوتین" رئیس جمهور روسیه با "باراک اوباما" همتای آمریکایی اش انجام می گیرد و به تعویق افتادن آن در صورت توافق طرفين اجرایی می شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار