پزشکان با توجه به تغییر کف پوش های ساختمان های امروزی به والدین هشدار می دهند تا مواظب آسیب دیدگی کودکان و البته خودشان باشند.

 به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ کفپوش های لیز خانه ها در بعضی از مواقع سبب لیز خوردن و افتادگی کودکان و آسیب دیدن آنها از جمله انواع ضربه ها و شکستگی ها می شود.

گفتنی است کودکان در سنین پایین به دلیل اینکه مغز آنها علاقه عجیبی با یاد گیری محیط اطراف دارد و نیز به دلیل انرژی زیادی که در بدن آنهاست خیلی سریع می دوند و البته این کار بسیار خوب و سبب تقویت قوای بدنی و ذهنی آنها می شود اما در عین حال والدین باید مواظب اتفاقات ناخواسته پیرامون این موضوع باشند.

بررسی ها نشان می دهند کودکی که نمی دود و آرام است ممکن است بیمار باشد و نیاز به تشخیص پزشکی داشته باشد.

پزشکان به والدین توصیه می کنند تا ابتدا از ایمن بودن سطوح کف محیط خانه یا محل کار اطمینان پیدا نمایند و آنگاه اجازه بازی کردن را به کودک بدهند.

همین طور والدین می توانند از وسایلی  مانند فرش و یا موکت البته در صورتی که لبه های آن مزاحم حرکت کودک نشود استفاده کنند و البته حفظ نظافت کفپوش ها مانند سرامیک با پارکت نیز اهمیت فراوانی دارد به ویژه پارکت به دلیل روغنی که برای جلادادن به آن استفاده می شود برای کودک خردسال مناسب نیست.

والدین می توانند از وسایلی مانند کفش هایی که مخصوص راه رفتن بر روی سطوح لیز هستند و در واقع به کف زمین می چسبند برای کودک استفاده کنند و همینطور همیشه کف سرویس های بهداشتی را خشک و تمیز نگهداری کنند.

 

برچسب ها: سرسره ، کودک ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار