وزير امور خارجه سوريه اعلام کرد پيروزي سوريه در جنگي که از خارج بر اين کشور تحميل شده است، درواقع پيروزي براي حق و عدالت در جهان عرب است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا، وليد المعلم در ديدار با هيئتي از احزاب مردمي تونس که براي اعلام همبستگي با سوريه به دمشق سفر کرده است،  از همه احزاب و تشکل هاي مردمي تونس به خاطر اعلام همبستگي با سوريه در مقابله با جنگ تحميلي عليه  اين کشور  قدرداني کرد.

 وزير امور خارجه سوريه در اين ديدار بر تعميق روابط تاريخي سوريه و تونس تاکيد کرد.

 وليد المعلم در ديدار با هيئت تونسي با تشريح ابعاد مختلف ايستادگي و پايداري مردم و دولت سوريه در برابر بحران کنوني ، تصريح کرد بي ترديد سوريه در اين جنگ پيروز و سربلند و قوي تر خواهد شد.

 وزير خارجه سوريه جنگ و بحران کنوني در سوريه را نتيجه توطئه هاي بين المللي و منطقه اي  عليه اين کشور دانست .

وي افزود برخي کشورهاي غربي و منطقه اي با تحميل جنگ عليه سوريه از طريق مزدورانشان  فقط به به دنبال نابودي اين کشور از لحاظ اقتصادي ، اجتماعي و امنيتي هستند .

وليد المعلم تاکيد کرد طرف هاي غربي و منطقه اي مي کوشند  از اين طريق مردم سوريه  و کشورهاي عربي را به جاي توجه به مسايل مهم و حياتي منطقه از جمله موضوع  محوري فلسطين به  درگيري هاي  تکفيري  سرگرم کنند .

 وزير امور خارجه سوريه گفت: ما در اين جنگ  فقط به پيروزي و شکست  توطئه هاي خارجي  مي انديشيم و پيروزي سوريه در اين جنگ تحميلي در واقع پيروزي حق و عدالت در جهان عرب  است.

هيئت تونسي نيز در ديدار با وليد المعلم از حضور برخي جوانان گمراه تونسي در کنار گروه هاي مسلح و تروريستي در سوريه عذر خواهي و تاکيد کرد  طيف هاي مختلف مردم تونس به  ضرورت مقابله با تفکر تروريستي و تکفيري تاکيد دارند.

هئيت تونسي افزود: احزاب و تشکل هاي مردمي تونس از هيچ تلاشي براي افشاي نقشه هاو شکست  توطئه هاي خارجي در سوريه دريغ نخواهند کرد .



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار