سعید بیابانکی گفت: این کتاب توسط انتشارات شهرستان ادب منتشرشده و در برگیرنده60 غزل از میان 7 کتابی است که تاکنون از بنده منتشرشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، وی با اشاره به اینکه گزیده شعر «چه قدر پنجره» در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران ارائه شد که با استقبال خوبی هم مواجهه بود، افزود: مضامین این غزل‌ها متنوع بوده و شامل غزل‌هایی با مضمون عاشقانه، اجتماعی، آیینی و مذهبی و دفاع مقدس درمیان این اشعار دیده می‌شوند.
این شاعر معاصر کشورمان با بیان اینکه کتاب حاضر، گزیده و چکیده ای از تلاش های بنده در زمینه شعر در طول 20 سال گذشته است، اظهار داشت: اشعار کتاب «چه قدر پنجره» به انتخاب محمدحسین نعمتی و علی داودی گردآوری شده‌است.
بیابانکی همچنین درباره قالب غزل که این کتاب شعرش نیز گزیده ای از همین قالب شعری است، گفت: غزل محبوب ترین قالب شعر سنتی به حساب می آید که یکی از دلایل عمده آن پستی و بلندی هایی است که این قالب شعری از زمان پیدایش تا امروز طی کرده و بنابراین این قالب همیشه قالبی نو و همراه با دگرگونی بوده است و امروزه معیار و میزان مناسبی برای سنجش توانایی شاعران جوان در حوزه شعر به شمار می آید.
وی در ادامه با اشاره به برنامه «عصر شعر» که از 3 سال گذشته به طور مداوم در فرهنگسرای فردوس برگزار می شود، افزود: در این مدت و در طول برگزاری این جلسات استعدادهای زیادی کشف شده و برگزاری چنین جلسات، نشست ها و محافل ادبی می تواند مانع هرز رفتن توانایی و استعداد شاعران جوان شود که امیدواریم در تمام مراکز فرهنگی و هنری شاهد ادامه این روند باشیم./ي2
برچسب ها: سعید بیابانکی ، شاعر ، غزل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار