بیستمین همایش سراسری کانون‌های وکلای ایران با حضور صدها قاضی و وکیل پایه یک دادگستری در اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در این همایش که دیروز در اردبیل آغاز شد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در سخنانی با اشاره به مسئولیت خطیر وکلا در دسترسی مردم به وکلای قابل اعتماد و وثوق اظهار داشت: همه مردم در دفاع از حق و حقوق خود به وکلای کارآمد و کارساز نیاز دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی با یادآوری اینکه در امر قضاوت و وکالت اصل بر رعایت عدالت، انصاف و احیای حق و حقوق واقعی ملت است،‌ تصریح کرد: ‌آنچه که امروز وکلا و قضات ما باید در اجرای آن تلاش وافری داشته باشند امر مقدس قضاوت اسلامی و بر معیارهای منصفانه است تا خدای ناکرده در جامعه حقی از کسی ضایع نشده و یا تضییع حقوق صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه پناهگاه همه محرومان و افراد ظلم دیده دادگستری، وکلا و همچنین مدافعان حق و حقیقت هستند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت کانون وکلا حمایت همه‌جانبه از حق و حقوق مردمی است که به هر نحو قادر نیستند زبان باز کرده و از حقوق خود دفاع کنند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در نظام اسلامی ما و با تشکیل چنین مجموعه‌هایی می‌توان حق و حقوق واقعی مردم را احیا کرده و بسیاری از زمینه‌ها و خواسته‌های آنها را پاسخ داد، اضافه کرد: در اسلام آنچه که در قضاوت به عنوان یک اصل مد نظر می‌باشد نگاه عادلانه قاضی در صدور حکم و جلوگیری از هرگونه تضییع حقوق افراد جامعه است.

در ادامه این همایش سراسری رئیس کانون وکلای استان اردبیل نیز در سخنانی ادامه داد: هدف ما در این همایش سراسری گرد هم آمدن وکلا و قضات برای استقلال کانون‌های وکلا در دفاع از حق و حقوق مردم و صیانت از قانون است.

رضا زرعی گفت:‌ امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به اجرای اصل عدالت و رعایت حق و حقوق مردم نیاز دارد، چراکه به نظر می‌رسد عده‌ای تلاش می‌کنند تا حق واقعی ملت تضییع شده و یا نادیده گرفته شود.

وی افزود: یکی از عظیم‌ترین رسالت کانون‌های وکلا در دفاع از حقوق ملت و افراد فاقد پایگاه رابطه یا ضابطه است که به نظر می‌رسد، برای دستگیری از این افراد باید آستین بالا زده و در مراجع قضایی در حد توان از حقوقشان دفاع کرد.

زرعی تصریح کرد:‌ همایش سراسری کانون‌های وکلای ایران اسکودا با هدف گرد هم آمدن قضات و وکلای پایه یک اردبیل به میزبانی اردبیل و به مدت دو روز برگزار می‌شود که روز اول همایش در اردبیل و روز دوم به صورت تخصصی در سرعین است/س 

برچسب ها: اردبیل ، همایش ، سراسری ، وکلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.