دوازدهمین کنگره مدیکال انکولوژی و هماتولوژی در محل هتل المپیک تهران آغاز بکار کرد .

دکتر سید اسدالله موسوی، فوق تخصص مدیکال آنکولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه این کنگره به همت انجمن مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی ایران از امروز تا 4 خرداد هتل المپیک برگزار می شود گفت : دوازدهمین کنگره سراسری مدیکال آنکولوژِي و هماتولوژی و پرستاری مدیکال آنکولوژی و هماتولوژِي ایران به طور سالیانه با هدف ارتقای دانش پزشکان درمانی آموزشی سرطان و پرستاران این حوزه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر شاهد افزایش سرطانها بوده ایم که در این عرصه بیماریهای خونی نیز روند افزایشی داشته اند افزود: این کنگره برای پزشکان شرکت کننده  دارای 11 امتیاز و برای پرستاران حاضر  دارای 8 امتیاز بازآموزی است .

دبیراجرایی این کنگره اظهار کرد: تومورهای توپر از جمله بیماریهای هستند که در اعضاء و ارگان ها بروز می کند که سرطان سينه در زنان و سرطان معده در مردان از جمله شایع ترین سرطانها این عرصه هستند .

وی با بیان اینکه سرطانهای دستگاه گوارش ، سروگردن ، ریه و... از دیگر سرطانهایی این عرصه هستند که در کنگره مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

دکتر موسوی با اشاره به اینکه سرطانهای دیگری تحت عنوان ساکوم اتفاق افتاده و بافت نرم و استخوان را گرفتار می کند گفت : انواع سرطانها شامل لوسمی ها، لنفوم و خون نیز در گنگره باحضور اساتید این حوزه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

پیشرفت سرطان به عوامل مختلفی از جمله توانایی جسمی افراد بستگی دارد

وی با تاکید به اینکه درجه پیشرفت سرطان بستگی به گزینه های مختلفی از جمله سن فرد مبتلا ، توانایی جسمی فرد ، بیماریهای همراه مانند دیابت ، فشار خون ، بیماریهای مزمن کلیوی و ریوی و .... بستگی دارد ادامه داد: سرطان به تنهایی عامل مرگ و میر در افراد نمی شود .

این فوق تخصص مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی تصریح کرد : عوامل مختلف در بروز سرطان از جمله سن ، وضعیت جسمی و بیماریهای زمینه ای در ابتلا به سرطان دخالت  دارند .

وی با بیان اینکه سرطان خون یکی از سرطانهای پرخطر محسوب می شود یادآور شد : در صورتی که فرد مبتلا به سرطان خون جوان بوده و امکان پیوند مغز استخوان را داشته باشد درمان موفقی خواهد داشت .

دکتر موسوی در پایان با اشاره به اینکه زمان تشخیص از دیگر موارد مهم در این عرصه هستند اظهار کرد: هر چند سرطان سينه جزو سرطانهای درمان پذیر است ولی در صورتی که فرد مبتلا به سرطان سينه دچار بیماریهایی مانند دیابت ، نارسایی قلبی و... باشد مراحل درمان سخت تر خواهد بود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار