آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در زمان‌های گذشته اعتکاف به صورت کم رونق برگزار می‌شد، احیای سنت اعتکاف را از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مکارم شیرازی   در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با تبریک سالروز میلاد امام علی(ع) و با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) به تبیین فضائل و مناقب این امام همام پرداخت و گفت: نخستین کسی که از مردان به حضرت رسول(ص) ایمان آورد و مسلمان شد و همچنین نخستین کسی که در کنار حوض کوثر بر پیامبر(ص) وارد می شود حضرت امیرمؤمنان است.
وی در تفسیر این حدیث شریف تصریح کرد: مسئله حوض کوثر یک موضوع اسرار آمیز است؛ در دروازه بهشت حوض کوثر قرار دارد که افراد مؤمن در آنجا حضور می‌یابند و ساقی آن حضرت علی(ع) است، مؤمنان از آن حوض می‌نوشند و بعد وارد بهشت می‌شوند و در پرتو نوشیدن آب از دست ساقی کوثر نا خالصی‌های دنیوی و رزائل اخلاقی از آنها دور می‌شود.
وی اضافه کرد: اعتکاف همچون احرام حج انسان را جهان مادی و مظاهر دنیوی جدا می‌کند؛ فرد معتکف در خانه خدا مجالی برای ارتباط با معبود پیدا می‌کند تا برای آینده زندگی خود تصمیم بگیرد و اگر در گذشته جایی اشتباه کرده نسبت به اصلاح آن اقدام کند.
آیت الله مکارم شیرازی افزود:‌یکی از برکات انقلاب اسلامی احیای این سنت بوده است، در زمان‌های گذشته اعتکاف به صورت کم رونق برگزار می‌شد، اما انقلاب اسلامی بسیاری از سنت‌های اسلامی از جمله اعتکاف را احیا کرد و امروز طرفداران و مشتاقان اعتکاف بیشتر نسل جوان هستند و این امر مبارکی است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.