رئیس اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی گفت: در جلسه کمیسیون گردشگری استان که هفته گذشته در استانداری خراسان رضوی برگزار شد به مسائل مختلف و بخصوص موانع سرمایه گذاران در بخش گردشگری پرداخته شد.



محمد قانعی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: از جمله مشکلات بخش گردشگری بیمه می باشد که مقرر شد

در این ارتباط تسهیلاتی انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه جلسه مذکور بیمه گردشگری باید در دستور کار برنامه های مرتبط در سال جاری قرار بگیرد گفت: فعالیت مراکزاقامتی دولتی در زمینه اسکان زائران و رقابت آن ها با فعالان این عرصه در بخش خصوصی نیز از دیگر مشکلات حوزه گردشگری در استان و مشهد است..

وی ادامه داد: بحث فعالیت زائر سراهای دولتی از سال 68 آغاز شده است و حتی در آن سال از این اقدام حمایت شد..

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برخی مراکز اقامتی دولتی مانند هتل های پنج ستاره می باشند می گوید: از سال 87 مصوبه ای را در ارتباط با ممنوعیت و یا محدود کردن فعالیت مراکز اقامتی مجاز پیگیری می کنیم که البته تاکنون به نتیجه مطلوبی در این ارتباط دست نیافته ایم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه های اقامتی دولتی حیاط خلوت مدیران کل برخی نهادها هستند گفت: برخی حتی در فضای اداری خود مجموعه هایی را برای اسکان زائران احداث کرده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه نهادهای دولتی عمدتا بدون مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام به احداث مراکز اقامتی می کنند گفت: بیش از 140 واحد دولتی را در این ارتباط شناسایی کرده ایم که

برخی از واحدهای دولتی حتی به سایر زائران نیز خدمات می دهند.

وی خاطر نشان کرد: ممنوعیت و یا محدودیت در امر ساخت مراکز اقامتی دولتی باید به صورت ملی پیگیری شود چرا که در ارتباط با خیلی از این مراکز تاکنون نتوانستیم اقدام قابل توجهی را اعمال کنیم/س 


برچسب ها: رئیس ، اتحادیه ، هتلداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.