در حاليکه بحران خشونت هاي جنسي در ارتش آمريکا، روز به روز حلقه خود را به دور گردن دولت اين کشور تنگ تر مي کند، خبرها در روز چهارشنبه از دستگيري يک نظامي ديگر در همين رابطه حکايت دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ ارتش آمريکا، خود در بيانيه اي اعلام کرد ستوان " مايکل مک‌کلندون " از افسران آموزشي ارتش به سبب تهيه فيلم هاي مستهجن از نظاميان زن مجرم شناخته شده است.

گفته مي شود اين افسر آمريکايي از سال 2009 مسئوليت رياست موسسه اي را در وست پوينت  که حدود 125 دانشجوي افسري در آن کار مي کردند، بر عهده داشت. حدود 4500 دانشجوي افسري در پايگاه وست پوينت درس مي خوانند که 15 درصد از آنها زن هستند.

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا هفته گذشته اين تعرضات جنسي را در بطن ارتش، تهديدي براي امنيت ملي کشورش ارزيابي کرد و وعده داد با اين پديده مقابله کند.

اين اظهارات در پي آن عنوان شد که وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) در گزارشي از افزايش شش درصدي تعرضات جنسي به کارکنان و افسران زن در ارتش اين کشور ظرف يک سال گذشته خبر داده بود. بر اساس اين گزارش تعداد موارد تعرض و آزار و اذيت جنسي عليه زنان در ارتش در سال 2012 به 3374 مورد رسيد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار