در محافل سیاسی گفته می شود که کامران باقری لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری که به نفع سعید جلیلی از انتخابات کناره گیری کرد؛شدیدا در جبهه پایداری زیر فشار قرار گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روزنامه آرمان در ستون شنیده‌های  امروز پنج‌شنبه خود نوشت:

*آغاز تبلیغات جلیلی در ستادهای لنکرانی

شنیده شد که بنا به درخواست باقری‌ لنکرانی که به نفع جلیلی از انتخابات کناره‌گیری کرده بود تمام ستادهای استانی و شهرستانی وی در حمایت از جلیلی فعال شدند. فارس نوشت؛ با نظر کامران باقری لنکرانی تمام ستادهای انتخاباتی وی که در تمام استان‌ها و شهرستان‌های کشور تشکیل شده بود برای حمایت از جلیلی فعال شدند. پیش‌تر کامران باقری لنکرانی بعد از معرفی به نامزد نهایی جبهه پایداری تاکید کرده بود که با توجه به اینکه سعید جلیلی را رقیب گفتمانی خود نمی‌داند با وی رقابت نخواهد کرد.

*فشار پایداری روی لنکرانی

شنیده شد که لنکرانی در جبهه پایداری زیر فشار قرار دارد. اخبار محرمانه نوشت؛ در محافل سیاسی گفته می شود که کامران باقری لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری که به نفع سعید جلیلی از انتخابات کناره گیری کرد؛شدیدا در جبهه پایداری زیر فشار قرار گرفته است.باقری لنکرانی بعد از حرکتی در راستای وحدت اصولگرایان در شورای مرکزی مورد انتقاد قرار گرفته و اظهار داشته‌اند که این تصمیم او در شورای مرکزی مطرح نشده است و حتی امکان دیدار با آیت‌اله مصباح را نیز نیافته است.

*دستگیری دو ایرانی در دوبی

شنیده شد که دو شهروند ایرانی به جرم حمل بیش از 3000 قرص ترامادول در شیخ‌نشین دوبی دستگیر شدند. ایسنا نوشت؛ پلیس امارات در گزارشی اعلام کرد که دو شهروند ایرانی به نام‌های «س.ر.ح» 25 ساله و «آ. د. خ» 30 ساله به جرم حمل بیش از 3000 قرص ترامادول در شیخ‌نشین دوبی دستگیر شدند. براساس این گزارش متهمان مقیم شیخ‌نشین شارجه هستند که در خیابان «بورسعید در منطقه دیره دوبی به جرم حمل قرص‌های ترامادول دستگیر شدند که پس از تحقیقات متهمان به دادگاه معرفی می‌شوند.

*رئیس ستاد مشایی به لبنان می‌رود

شنیده شد که بهمن شریف‌زاده که تا قبل از عدم احراز صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی از وی به عنوان رئیس ستاد این کاندیدا نام برده می‌شد، قصد سفر به کشور لبنان را دارد. دانا نوشت؛ شریف زاده در حالی برنامه سفر به لبنان را دارد که مشخص نیست آیا وی قصد اقامت در این کشور را دارد یا سفرش به این کشور عربی یک سفر کوتاه مدت است. بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه‌های همسو ، شریف زاده در هفته جاری دو بار به دادسرای ویژه روحانیت احضار شده است.

*تصویب توافقنامه ایران و آرژانتین

شنیده شد که علی پاکدامن، دیپلمات ایرانی اعلام کرد، ایران و آرژانتین یک سند تفاهم تصویب کردند تا یک کمیته حقیقت‌یاب به منظور بررسی انفجار مرکز یهودیان بوینس آیرس در سال 1994 تشکیل شود. فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت؛ وی اظهار داشت، این سند تفاهم، بدون اینکه در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد، روز یکشنبه به دست دولت ایران به تصویب رسید.

به گفته وی، دولت ایران برای تصویب این سند تفاهم به تایید مجلس نیازی ندارد چرا که لازم است این توافقنامه به دست سازمان های مربوطه به تصویب برسد. پاکدامن ادامه داد: کریستینا کریشنر، رئیس‌جمهور آرژانتین این توافقنامه را به کنگره ارسال کرد چرا که فکر می‌کرد، هیات اجرایی به تنهایی نباید همه بار این توافقنامه را به دوش بکشد. اما در ایران، این توافقنامه معتبر است و هماهنگ با بند شش آن به تصویب رسیده است.

*واردات خودرو در اختیار دو خانواده است

شنیده شد که عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در حال حاضر واردات خودرو به کشور در انحصار چند خانواده خاص است. ایسنا نوشت؛ علی خاکساری افزود: متاسفانه سیا‌ستگذاری‌ها و شروط وضع شده برای واردات خودرو به کشور، واردات این محصول را در انحصار چند خانواده خاص درآورده است. وی با بیان این‌که این موضوع موجب شده قیمت خودروهای وارداتی در بازار به صورت مستقیم و غیرمستقیم از سوی چند واردکننده اصلی تعیین شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود 80 درصد بازار خودرو در اختیار دو برند هیوندایی و کیا است که این خودروها نیز از سوی یک خانواده وارد می‌شوند. همچنین محصولات تویوتا و رنو نیز توسط خانواده دیگری وارد می‌شود.

*ستاد «زنده باد بهار» به کار خود ادامه می‌دهد

شنیده شد که سخنگوی ستاد مردمی زنده باد بهار، برنامه‌های آتی این ستاد را اعلام کرد. شبکه ایران نوشت؛ وحید شاکری ضمن تاکید بر تداوم فعالیت این ستاد گفت: ستاد مردمی زنده باد بهار، در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، با هدف ایفای نقش در تحقق حماسه سیاسی و دعوت به حضور حداکثری مردم در انتخابات، به فعالیت خود ادامه داده و برای انتخابات شوراها نیز اقدام به ارائه لیست خواهد کرد.

شاکری همچنین در واکنش به اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر عدم احراز صلاحیت مهندس مشایی اظهار داشت: این ستاد از کلیه راهکارها و ظرفیت‌های قانونی، جهت تائید صلاحیت آقای مشایی بهره خواهد برد. وی بر لزوم دوری جستن از هر گونه رفتار احساسی تاکید کرد و گفت: گفتمان بهار هیچ نسبتی با متعرضان به قانون نداشته و ندارد. لذا برای احقاق حق، اقدامات حامیان این گفتمان صرفا از مجاری قانونی و با حفظ شان و جایگاه نهادهای قانونی کشور صورت خواهد گرفت.

*لنکرانی یا میرکاظمی رئیس ستاد جلیلی

شنیده شد که پس از اعلام احراز صلاحیت 8 نامزد یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری از امروز تبلیغات کاندیدای انتخابات به صورت رسمی آغاز شده است. قدس آنلاین نوشت؛ کامران باقری لنکرانی که تا قبل از اعلام صلاحیت‌ها گزینه جبهه پایداری بود با حضور سعید جلیلی و بر اساس گفتمان مطرح شده توسط خود لنکرانی به نفع جلیلی کنار کشید. خبرنگاران پس از پیگیری‌های لازم از جبهه پایداری گزارش داده اند: با این تغییر آرایش سیاسی در بدنه اصولگرایان باقری لنکرانی به عنوان رئیس ستاد سعید جلیلی معرفی خواهد شد. همچنین گفته می‌شود از لنکرانی برای تصدی پست ریاست ستاد جلیلی دعوت شده است که لنکرانی آقای میرکاظمی را برای قبول این مسئولیت پیشنهاد داده است.

*نامه جدید روحانیون مجلس به جامعتین

شنیده شد که اعضای فراکسیون روحانیون مجلس با ارسال نامه‌ای به جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار معرفی نامزد اصلح در انتخابات ریاست‌جمهوری شدند. تسنیم نوشت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس از امضای نامه به جامعتین برای معرفی گزینه اصلح خبر داد و گفت: روحانیون مجلس در نامه‌ای از آقای مهدوی‌کنی و آیت‌ا... یزدی درخواست کردند گزینه‌ای را برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کنند. وی ادامه داد: این نامه به جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین ارسال شده است تا برای انتخابات ریاست‌جمهوری گزینه‌ای را معرفی کنند تا انتخاب گزینه اصلح برای ما آسان شود.

برچسب ها: آرمان ، وبگردی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.