سمینار یک روزه منطقه ای مدیریت جامع حوزه های آبخیز کارون بزرگ با حضور معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و مدیران کل منابع طبیعی هفت استان همجوار حوزه کارون در شهرکرد گشایش یافت.

این سمینار یک روزه با حضور مدیران کل منابع طبیعی استان های اصفهان، مرکزی، لرستان، فارس، خوزستان، گهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری با هدف هماهنگی سازی سیاست های ستاد هماهنگی حوزه آبخیز کارون بزرگ و نیز ارائه گزارش پیشرفت طرح مشارکتی جنگل داری بازفت با مشارکت آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) برگزار شد .
در این سمینار علاوه بر ارائه گزارش عملکرد طرح مشارکتی غنی سازی جنگل و مراتع منطقه بازفت شرکت کنندگان از روند اجرای این طرح در منطقه بازفت دیدن می کنند .
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری در آیین گشایش این سمینار گفت: طرح مشارکتی صیانت از جنگل های زاگرس با مشارکت کارشناسان ژاپنی جایکا مدت پنج سال است که در منابع جنگلی حوزه آبخیز بازفت اجرا می شود .
خسرو عبدالهی افزود: در این طرح فرق جنگل و مرتع، بذرکاری مرتعی و جنگلی، تولید، پرورش و تکثیر گیاهان دارویی، تکثیر کرفس، احداث باغ های مشارکتی، برگزاری کلاس های آموزشی برای ایجاد اشتغال جدید برای بهره برداران از مراتع و جنگل ها اجرا می شود .
وی افزود: شرکت جایکا با همکاری کارشناسان ایرانی، طرح صیانت از جنگل ها را در 50 هزار هکتار از منابع طبیعی منطقه بازفت اجرا می کند که نتایج مطالعات 5 ساله این شرکت پس از تکمیل به عنوان سند ملی مورد استفاده برنامه ریزان قرار خواهد گرفت .عبدالهی ادامه داد: اجرای این طرح در روستاهای گزستان، تبرک سفلی، طارم، دورک سفلی و مازه رشته شهرستان کوهرنگ در حال اجرا است که در راستای اجرای این طرح، وابستگی جوامع محلی به منابع طبیعی با استفاده از منابع جایگزین کاهش خواهد یافت.
وی وسعت منطقه بازفت را 132 هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: 54 هزار هکتار از وسعت این منطقه جنگل و مابقی را مراتع تشکیل می دهد .
منطقه بازفت در شهرستان کوهرنگ در فاصله 85 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است./س
برچسب ها: گشایش ، سمینار ، کارون ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.