كارشنان امور نظامي و راهبردي، لبناني گفت: شكنندگي جبهه داخلي رژيم صهيونيستي باعث شده است كه اين رژيم همواره دست به رزمایش های نظامی بزند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  "أمين حطيط" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم تصريح كرد كه رژيم صهيونيستي از زمان تجاوز به لبنان در سال 2006 و مواجه شدن با موشك هاي مقاومت، راهكار جديدي به نام جبهه داخلي براي حمايت از موجوديت خود و تحقق امنیت اجتماعي در اسرائيل، طرح ريزي كرد.

وي با اشاره به اين كه رژيم صهيونيستي براي هموار كردن زمينه اجراي اين برنامه، تاكنون 7 مانور انجام داده است، تاكيد كرد كه اين طرح با توجه به شرايط كنوني منطقه و بحران سوريه و تجاوز رژيم صهيونيستي به سوريه،  شكننده و بي ارزش شده است.

حطيط گفت: تدابير محور مقاومت در پاسخ به تجاوزگري هاي رژيم صهيونيستي، به مانورهاي اين رژيم محدود نمي شود و اسرائيل پيام شفاف سيدحسن نصر الله و بشار اسد را بعد از تجاوزگري اخير دريافته و به اين حقيقت پي برده است كه پاسخ به محور مقاومت آسان نخواهد بود.

اين كارشناس لبناني با بيان اين كه رژيم صهيونيستي بايد بداند معادله اي كه به تازگي در منطقه ترسيم شده به نفع اين رژيم نيست، خاطرنشان كرد: به همين علت اين رژيم در دو مسير دفاعي با مانور و عقب نشيني سياسي با اعلام آشكار دخالت نكردن تل آويو در امور سوريه، گام برداشته است.

وي مانور رژيم صهيونيستي، را بر اساس تعريف مانور دفاعي و واكنش سنجي، مانوري نظامي توصيف كرد و گفت: اگر جبهه داخلي رِژيم صهيونيستي امن و امان بود، اسرائيل به اين مانورها نياز نداشت.

امين حطيط در ادامه هدف از سامانه هاي "گنبد آهنين" و "فلاخن داوود" رژيم صهيونيستي را دفع خطر موشك هاي مقاومت دانست و افزود: تمام تدابيري كه رژيم صهيونيستي در 7 سال گذشته براي حمايت از جبهه داخلي اتخاذ كرده، نتوانسته است هدف اصلي اين رژِم را محقق كند بنابراين  جبهه داخلي همچنان چشم اسفندیار توان دفاعي اسرائيل است و اين مسئله رژيم صهيونيستي را از آغاز جنگ باز مي دارد.

اين كارشناس لبناني همچنين گفت: رژيم صهيونيستي خوب مي داند كه قادر به تحمل پاسخ هاي ايران نيست و به همين علت از حمله به اين كشور عاجز است زيرا نمي تواند جبهه داخلي خود را از حملات محور مقاومت حفظ كند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار