پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مرجعیت علمی کشور در عرصه جهانی و پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و صنعتی حوزه حمل و نقل ریلی، انجمن علمی مهندسی راه آهن برنامه ها و طرح های پژوهشی زیادی را در برنامه ریزی خود در نظر دارد که برگزاری سومین کنفرانس مهندسی پیشرفت و چاپ مقاله های برگزیده در 3 ژورنال از جمله این برنامه هاست.

محمد خادم ثامنی ،‌دبیر انجمن علمی مهندسی راه آهن در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت:صنعت حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از صنایع زیر بنایی ،‌نقش ویژه ای در شاخص های توسعه و اقتصاد کشور ایفا می کند به همین دلیل بزرگترین پروژه انجمن علمی دانشکده مهندسی راه آهن ،‌کنفرانس ICRARE 2013 ( سومین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن بود.

وی افزود: مهندسی راه آهن د ر نقشه جامع علمی کشور  و همچنین برنامه راهبردی توسعه کشور از زمره فناوری کلیدی و تاثیر گذار در نقشه راه پیشرفت کشور شناخته شده است.


خادم ثامنی با بیان اینکه جمهوی اسلامی ایران توان بالقوه صنعت حمل و نقل ریلی را دارد اظهار کرد: رشد شتابان صنعت ریلی در هر حوزه درون و برون شهری برنامه توسعه سالانه هزار کیلومتری خط راه آهن برون شهری ،‌بهره برداری از قطار شهری دو کلان شهر کشور ( تهران و مشهد ) و آغاز قریب الوقوع بهره برداری از مترو هفت کلان شهر دیگر شامل ،‌اصفهان ،‌تبریز‌، کرج ،‌شیراز، اهواز، قم و کرمانشاه موید و پویایی این صنعت در  کشور می باشد.


وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مرجعیت علمی کشور در عرصه  جهانی و پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و صنعتی حوزه حمل و نقل ریلی ، خاطر نشان کرد:‌سومین کنفرانس بین المللی پیشرفت حمل و نقل ریلی کشور نیز با این اهداف برگزار گردید که کمیته اجرایی آن را انجمن علمی دانشکده مهندسی راه آهن تشکیل می دهند.


وی  افزود: در این کنفرانس چهار سخنران کلید ی به سخنرانی پرداختند.

خادم ثامنی یاد آور شد : تعداد مقالات ارسال شده به دبیر خانه 350 چکیده مقالات بود که در مرحله نهایی 205مقاله کامل به صورت ارائه شفاهی ، پوستر مورد پذیرش قرار گرفت./ع2

 

برچسب ها: پژوهش ، فناوری ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار