محسن صادقی، در خلال سومین همایش حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط، به بررسی نارسایی­های قانونی و اجرایی حقوق ایران در رسیدگی قضایی به دعاوی نقض آثار سینمایی پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن صادقي كارشناسي حقوقي و استاد دانشگاه با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس آمار و ارقام، دعاوی مربوط به امور هنری و ادبی در دادگاه­های کشور تنها 4 درصد از دعاوی مربوط به مالکیت فکری را شامل شده و مابقی دعاوی مربوط به مالکیت فکری در حوزه فرهنگی می­باشد تاکید کرد: این آمار، ارقام نباید از اهمیت موضوع بکاهد چرا که در صورت تصوب لایحه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور قطع تعداد دعاوی در این رابطه افزایش پیدا خواهد کرد. 
صادقی افزود: الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی نیز می­تواند در فراگیر شدن این دعاوی مؤثّر واقع گردد. 
این کارشناس حقوقی، نارسایی­های قانونی و اجرایی موجود در حقوق ایران در رابطه با رسیدگی قضایی به دعاوی نقض آثار سینمایی را در پنج بخش نارسایی­های موجود در تعیین مرجع رسیدگی، "نارسایی­های تعیین ذینفع دعاوی"، "نارسایی­های مربوط به احراز برخی مباحث ماهوی مربوط به دعاوی"، "نارسایی­های ضمانت اجرا" و "نارسایی­های مربوط به دفاعیات خوانده" مورد نقد و بررسی قرار داد. 
وی در پایان تاکید کرد: در صورت تصویب لایحه پیشنهادی وزارت ارشاد و اسلامی در این رابطه، لازم است تا در رفع بسیاری از این موانع در موقعیت کنونی تلاش گردد. 
سومین همایش حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط که در تالار وحدت تهران در حال برگزاری است عصر امروز (چهارشنبه) با تقدیر از پایان نامه­های برتر در حوزه مالکیت فکری به کار خود پایان می دهد./ص
برچسب ها: همایش ، ادب ، هنر ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار