وکیل خانواده جوادی‌فر گفت: براساس ماده 612 قانون مجازات اسلامی اگر شاکی خصوصی نسبت به اتهام مشارکت و معاونت در قتل رضایت دهد جنبه عمومی جرم پابرجا و قابل رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "صالح نیکبخت" پس از خروج از یازدهمین جلسه دادگاه کهریزک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اتهامات مرتضوی معاونت در گزارش خلاف واقع است که جنبه عمومی دارد و باید به آن رسیدگی شود.
 
وکیل خانواده جوادی‌فر با اشاره به اتهام معاونت در قتل مرتضوی ادامه داد: مرتضوی در توضیح این اتهام خود می‌گوید که به هیچ عنوان در این موضوع دخالت نداشته ولی هر چقدر که از جلسات دادگاه سپری شد، من متوجه شدم که مرتضوی در این اتهام دست داشته است.  
 
وی افزود: مرتضوی می‌گوید من شنبه و یکشنبه (زمان دستگیری بازداشت‌شدگان کهریزک) در مرخصی بودم در صورتی که او در تاریخ 21/4/88 قبول کرده بود که در کمیته سیاسی وزارت اطلاعات شرکت کند.
 
نیکبخت تصریح کرد:‌ همان روز یعنی 21 تیرماه 88 دستور انتقال بازداشت‌شدگان را داده بودند که به زندان اوین منتقل شوند و حتی صبح فرداي آن روز دبیر شورای امنیت ملی تاکید کرده بود که بازداشت‌شدگان را از کهریزک منتقل کنید.
 
وکیل خانواده جوادی‌فر گفت:‌ با وجود تمام تاکیدات مطرح شده در آن زمان بازداشت‌شدگان، در ساعت 11، 23 تیرماه 88  یعنی با 38 ساعت تاخیر به جای دیگر منتقل شدند.  
 
وی ادامه داد: هفت نفر از پزشکان دادسرای نظامی درباره علت مرگ کشته‌شدگان کهریزک متفق‌القول بر این نظرند که علت مرگ این افراد ضربه نسوج نرم بدن آن‌ها بوده است که در طی 72 ساعت قبل از فوت آنها به وقوع پیوسته است.  
 
وکیل خانواده جوادی‌فر اذعان داشت:‌ اگر این تاخیر 38 ساعته در انتقال بازداشت‌شدگان رخ نمی‌داد، مطمئنا این افراد کشته نمی‌شدند، از این رو این تاخیر 38 ساعته علت مرگ آنها بود.  
 
نیکبخت با تاکید بر ماده 612 قانون مجازات اسلامی تاکید کرد: براساس این ماده قانونی مجازات در اتهام مشارکت و معاونت در قتل اگر شاکی خصوصی رضایت دهد جنبه عمومی جرم پابرجا و قابل رسیدگی است. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: نیکبخت ، خروج ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار