نمایندگان با پیشنهاد خروج شرکت‌های تابعه وزارت دفاع از لیست شرکت‌های در حال واگذاری مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در نوبت عصر جلسه علنی امروز چهارشنبه یکم خردادماه و در ادامه بررسی ماده واحده لایحه بودجه سال 1392با الحاق یک حکم به بند 19 مخالفت کردند.  
 
این حکم تصریح می‌کرد؛ شرکت‌های تابعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (ودجا) که در فهرست‌ شرکت‌های قابل واگذاری اصل 44 قانون اساسی پیش‌بینی گردیده از فهرست مذکور خارج می‌گردد.  
 
حکم مذکور پیشنهاد نیره اخوان بی‌طرف نماینده اصفهان بود و به امضای نمایندگانی همچون کامران،‌جوکار، حیدرپور، شهرضایی،‌آصفری، سیدباقر حسینی، نقوی حسینی، کریمی قدوسی، عاشوری، نکو، موسوی لارگانی، صرامی، قاضی‌پور و قادری رسیده بود.  
 
همچنین عده‌ای از نمایندگان طرح چنین پیشنهادی را خلاف قانون اساسی دانسته و به هیات رئیسه اخطار دادند و محمدرضا باهنر که ریاست بخشی از این جلسه را بر عهده داشت به رای گذاشت ولی نمایندگان با وارد بودن اخطار مخالفت کردند.  
 
سرانجام اصل پیشنهاد به رای گذاشته شد و نمایندگان با 55 رای موافق، 69 رای مخالف و 21 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر با این طرح مخالفت کردند.  
 
در صورتی که این پیشنهاد تصویب می‌شد شرکت‌های تابعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران طبق اصل 44 قانون اساسی واگذار نمی‌شد. 

انتهای پیام/  
 
 

برچسب ها: نوبت ، عصر ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار