محمد مرسي رئيس جمهور مصر در نطقي تلويزيوني پس از آزادي سه نيروي پليس و چهار نظامي مصري که در صحراي سينا ربوده شده بودند، وعده داد ، قانون در اين منطقه حاکم خواهد شد و ربايندگان به دادگاه معرفي مي شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌اين نيروهاي پليس و نظاميان مصري چهارشنبه پس از يک هفته اسارت ، آزاد شدند.اين ماجرا بار ديگر فضاي بي ثباتي حاکم بر اين شبه جزيره هم مرز فلسطين اشغالي و غزه را آشکار ساخت.

به گفته مقامات مصري ، دستگاه هاي امنيتي هنوز ربايندگان اين نظاميان و نيروهاي پليس اين کشور را دستگير نکرده اند.مرسي همچنين از ساکنان صحراي سينا خواست سلاح هايي را که در اين منطقه به وفور وجود دارد ، به نيروهاي امنيتي تحويل دهند.

وي گفت: سلاح ها فقط به مقامات تعلق دارد. کساني که سلاح در اختيار دارند بايد سلاح هاي خود را تحويل دهند.رئيس جمهور مصر همچنين وعده داد براي توسعه اقتصادي اين منطقه که جزو فقيرترين مناطق کشور است، تلاش کند و به ساکنان آن حقوق کامل را برگرداند.وي اين سخنان را در واکنش به نارضايتي بخش زيادي از مردم محلي که اکثرا باديه نشين هستند، بيان کرد.

مرسي و دهها تن از مقامات رسمي نظامي و غير نظامي مصر با تشريفات زيادي از اين هفت عضو نيروهاي امنيتي مصر که پنجشنبه گذشته هنگام ورود به يک پايگاه هوايي نزديک به قاهره ربوده شده بودند ، استقبال کردند.آزادي اين افراد را صبح چهارشنبه احمد علي سخنگوي ارتش در بيانيه اي اعلام کرد.

برچسب ها: مرسی ، سینا ، صحرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار