آیت الله مکارم شیرازی گفت : حضور گسترده دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف ، نشانگر زنده بودن روح دینی و عشق به معارف اسلامی در بین جوانان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، وی امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت ولادت امام علی (ع) و ایام اعتکاف اظهارداشت : از قرآن استفاده می شود اعتکاف یک امر و سنت معمول بین مسلمانان بوده است .

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اعتکاف در نظام اسلامی احیا شد و امروز 90 درصد شرکت کنندگان در این مراسم جوانان هستند افزود: استقبال جوانان ، دانشجویان و حوزویان از اعتکاف به قدری است که مساجد جوابگوی پذیرش آنها نیست و برای اعتکاف قرعه کشی می کنند.

وی با اشاره به اینکه ایام اعتکاف شباهت زیای به ایام حج دارد ابراز امیدواری کرد: اعتکاف کنندگان ، پس ازآنکه قلوب خود را با دعا و توبه شستشو دادند برای آینده زندگی معنوی خود برنامه ریزی کنند.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین از معتکفان خواست برای رهایی مسلمانان از چنگال مستکبران و ظالمان و حل مشکلات ملت و مردم و قشر ضعیف و مشکلات اخلاقی جامعه دعا کنند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در اعتکاف دعا کنند تا انتخابات آینده به نحو احسن برگزار شود به گونه ایی که سبب رضایت خداوند و تحکیم علائق و عشق محبت ملت ایران به همدیگر فراهم شود ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.