عضو شورای عالی حوزه علمیه قم اعتکاف را فرصتی برای سر زدن به خود و محاسبه نفس عنوان کرد و گفت: اعتکاف جنبه‌های معنوی انسان را تقویت می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سید محمد غروی با اشاره به فضیلت ماه رجب و برگزاری مراسم اعتکاف در این ماه، گفت: رجب ماه مبارکی است و بنابه آنچه در روایات آمده رجب ماه خداست.

وی با بیان این که در ماه رجب و شعبان انسان خود را به گونه ای برای ماه رمضان که همان ماه ضیافت الهی است آمده می کند، یادآور شد: تبیعتا یکی از عباداتی که در ماه رجب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جا دارد انسان به انجام آن بپردازد، مسئله اعتکاف است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه گفت: آنچه در روایات وارد شده روش پیامبر به گونه ای بوده است که در دهه آخر ماه رمضان معتکف می شدند و اگر سالی پیش می آمد که به خاطر نبرد و غزوه‌ای در مدینه نبودند و به سفر می‌رفتند، سال بعد 10 روز اضافه تر معتکف می‌شدند.

وی با اشاره به این که اعتکاف حداقل سه روز است و در کشور ما رسم است که این فریضه در ماه رجب برگزار شود، افزود: در این عبادت گویا انسان خود را وقف می‌کند و محرم می‌شود به احرامی که در این احرام تنها عبادت و به غیر از آن کار دیگری انجام ندهد.

آیت الله غروی با بیان این که مراسم اعتکاف در مساجد خاصی برگزار می‌شود، ادامه داد: انسان در ایام اعتکاف روزها را روزه و شب‌ها را به عبادت مشغول می‌شود و تنها به دلیل برخی امور ضروری از مسجد خارج نمی شود./س

برچسب ها: قم ، اعتکاف ، معنویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.