از استودیو‌های اختصاص یافته به ضبط ویژه برنامه‌های انتخاباتی، امروز يكم خرداد ساعت 14:15 دقیقه بعدازظهر با حضور "محمدحسین صوفی‌" معاون صدا رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در ساختمان شهداي رادیو؛ مراسم رونمایی‌ از استودیو‌های اختصاص یافته به ضبط ویژه برنامه‌های انتخاباتی، امروز يكم خرداد ساعت 14:15 دقیقه بعدازظهر با حضور "محمدحسین صوفی‌" معاون صدا آغاز شد که ایشان توضیحاتی را در خصوص ویژ‌ه برنامه‌ها را در اختیار اصحاب رسانه قرار دادند.

*هر کاندیدا 30دقیقه فرصت دارد

بنابر‌این گزارش "محمدحسین صوفی‌" معاون صدای سازمان صداو سيماي جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تعداد برنامه هاي انتخاباتی گفت: برنامه‌های ما دو قسمت داشته که یکی برنامه‌های عمومی است که پیرامون اهمیت و جایگاه انتخابات و نقش مردم در این انتخابات است که به دنبال آن مصاحبه و گفتگو با صاحب‌نظران، کارشناسان، نخبگان و نیز مردم به منظور نشان دادن حضور و اهمیت و شور حماسی آنها به روی آنتن می‌رود.
وی افزود: بخش دیگر برنامه ها اختصاص به 8 کاندیدایی که در شب گذشته نامشان اعلام شد داشته است، لذا پیش‌بینی‌های لازم در حوزه صدا انجام شده که ما وقت‌هایی را به این امر اختصاص داده‌ایم.
"صوفی" اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اختصاص یافته به کاندیداها حضور هر کدام از آنها به میل خود به منظور صحبت با مردم از طریق میکروفون رادیو است.
معاون صدا تصریح کرد: در 30 دقیقه هر کاندیدا باید دیدگاه‌ها، اصول و خط‌ مشی خود را اعلام کند.

*60 دقیقه در اختیار گزارشگر رادیو

وی ادامه داد: رادیو یک برنامه  60 دقیقه‌ای را به گزارشگر خود با سوالات ویژه اختصاص داده است که این سوالات مربوط به جوانان بوده که در خصوص اقتصاد جوانان، ازدواج جوانان، آینده جوانان از کاندیداها پرسیده می‌شود.

*پیام‌های 3 دقیقه‌ای کاندیدا ها در رادیو پیام

معاون صدا با اشاره به یک برنامه 60 دقیقه‌ای در حوزه معارف و دیگری در حوزه ورزش تصریح کرد: یک برنامه 60 دقیقه‌ای در حوزه معارف تهیه‌ شده است که صدای کاندیدا‌ها در صورت پاسخگویی به آنها از رادیو معارف پخش می شود و سوالات مربوط به حوزه ورزش نیز در قالب یک برنامه 60 دقیقه‌ای روی طول موج شبکه رادیویی ورزش قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در رادیو پیام هر کاندیدا می‌تواند در قالب 5 برنامه‌ پيام‌هاي 3 دقیقه‌ای  خود را به گوش مردم برساند.

*به دستور ضرغامی هر نوع امکاناتی برای کاندیدا‌ها فراهم شد

"صوفی" با اشاره به دستور ریاست سازمان صدا و سیما گفت: به دستور "سید عزت‌الله ضرغامی" رئیس رسانه ملی هر گونه تسهيلات‌ و امکاناتی را برای کاندیدا‌ها فراهم کردیم و با توجه به این امکانات برنامه‌ها قابلیت ضبط در حوزه خارج از سازمان را داشته و در صورت تمایل این 4 استودیو در خدمت کاندیداها قرار می‌گیرد.

*استودیو‌های 26، 27، 28، 29 در اختیار کاندیداها

معاون صدا با اشاره به 4 استودیو پیشرفته مخصوص ضبط ویژه برنامه‌های کاندیداها گفت: این 4 استودیو با تجهیزات کامل در اختیار کاندیداهاست که در صورت آمادگی و در اولین فرصت از صبح امروز تا صبح فردا و در هر ساعتی که آنها اعلام آمادگی کنند در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

*پخش ویژه‌ برنامه‌های ماه رجب و شعبان در روزهای انتخاباتی

معاون صدا ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه رجب و شعبان قرار داریم برگزاری انتخابات در چنین ماهی خود نشان از شادابی و طراوت برنامه‌های رادیویی است که امیدواریم بتوانیم با حضور گسترده ی مردم در انتخابات 11 آنها را به روی آنتن ببریم.

*پخش مناظره‌ها از تلویزیون و رادیو به صورت همزمان

"صوفی‌" با اشاره به پخش مناظره‌ها از  رادیو اظهار داشت: کمیته تبلیغات ریاست جمهوری فعلا یک مناظره را تصویب کرده که آن هم در تلویزیون ضبط می‌شود ولی همزمان از شبکه رادیویی ایران نیز روی آنتن می‌رود.

*تکرار مناظره‌ها از شبکه رادیویی جوان

وی ادامه داد: تکرار مناظره‌ها از شبکه رادیویی جوان در رادیو جوان و در تلویزیون نیز از یکی از شبکه‌های تلویزیونی نیز پخش می‌شود.

*استودیو‌ها با امکانات پیشرفته دیجیتال طراحی شده‌اند

"صوفی‌" افزود: هر 4 استودیو به امکانات فنی پیشرفته دیجیتال و با بهترین کیفیت در اختیار کاندیداها قرار داده می‌شود.
معاون صدا تصریح کرد: همه شبکه‌های رادیویی در بحث انتخابات شرکت دارند ولی رادیوهای اختصاص یافته به این کاندیداها عبارتند از: رادیو ایران، رادیو جوان، رادیو ورزش ، رادیو معارف و رادیو پیام است که صدای کاندیداها را به گوش مخاطبان می‌رساند.

*220 دقیقه در اختیار کاندیداها

معاون صدا با اشاره به زمان اختصاص یافته به هر کاندیدا گفت: هر کاندیدا فرصت گفتگو با مردم را در مدت زمان 220 دقیقه منهای 3 برنامه مناظره که به صورت دست جمعی پخش می شود را دارد.

*سوالات تخصصی در شبکه‌های تخصصی

معاون صدا با اشاره به سوالات تخصصی و پخش آنها از یکی از شبکه‌های رادیویی تصریح کرد: سوالات تخصصی مربوط به معارف در رادیو معارف سوالات مخصوص به جوانان در رادیو ورزش و سوالات مربوط به ورزش در رادیو ورزش مطرح می‌شود.
وی ادامه داد: بیشتر این سوالات به صورت تشریحی است تا بتواند مخاطب را اغنا‌ کند.
"صوفی" در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر ایجاد پاویون‌ها اظهار داشت: برای راحتی کار کاندیداها دو پاویون که یکی برای آنان و دیگری برای همراهانشان مدنظر گرفته شده است تا آنها بتوانند در آنجا به کارهای خود رسیدگی کنند که یکی از پاویون‌ها برای اقامه نماز آنها مدنظر گرفته شده است.
معاون صدا در پاسخ به این سوال که برگزاری این برنامه ها را کدام مجری و گوینده برعهده دارد، تصریح کرد: اسامی گویندگان تا روز شروع برنامه اعلام نمی‌شود ولی ما از گویندگان مجرب و متبحر‌ زن و مرد رادیویی نیز استفاده خواهیم کرد.
بنابراین گزارش هر 4 استودیو با جدیدترین تجهیزات فنی و دیجیتال در اختیار هر کاندیدا و تیم همراه آنان قرار خواهد گرفت./ص

گزارش از: الهه علیزاده
برچسب ها: رادیو ، ساختمان ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار