با تصویب نمایندگان 25 درصد از منابع حاصل از فروش مازاد اموال غیرمنقول وزارت آموزش و پرورش برای تجهیز هوشمندسازی مدارس استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در نوبت عصر جلسه علنی امروز چهارشنبه یکم خردادماه و در ادامه بررسی ماده واحده لایحه بودجه بند 18 این ماده واحده را بررسی و تصویب کردند.  
 
براین اساس، به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود با رعایت اصول قانون اساسی و قوانین موجود در حفظ موارد حاکمیتی در سال 1392 اموال غیرمنقول خود مازاد خود را پس از تغییر کاربری و از طریق انتشار آگهی ‌مزایده عمومی واگذار نماید وجوه دریافتی از این بابت به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور موضوع اجزاء ردیف 210200 جدول شماره (5) این قانون واریز می‌شود و 100 درصد مبالغ مبالغ واریزی از محل اعتبار ردیف 6-530000 جدول شماره (9) این قانون به موجب موافقتنامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دولتی و خیری، خرید مدارس استیجاری و جایگزینی و اجرای احکام قلع و قمع مدارس در همان منطقه مطابق سازوکار بند (4) ماده (13) قانون شوراهای آموزش و پرورش هزینه گردد. حداقل بیست و پنج درصد (25%) از منابع حاصل از اجرای این بند جهت تامین تجهیزات جایگزینی، هوشمندسازی مدارس و اجرای سازوکارهای حمایتی از خیرین مدرسه‌ساز کشور اختصاص می‌یابد.
 
در اجرای این بند کمیسیون‌های ماده (5) قانون شهرسازی و معماری ایران در شورای عالی شهرسازی و معماری و شهرداری‌ها قبل از واگذاری موظفند املاک موضوع این بند را با رعایت قوانین و مقررات شهرسازی و معماری طبق درخواست وزارت آموزش و پرورش ظرف حداکثر یک ماه بررسی و اعلام نظر قطعی نمایند.

انتهای پیام/  
 

برچسب ها: نوبت ، عصر ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار