رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر از کشف و ضبط دو قو و آزادی آنها از بند شکارچیان خبر داد.

رضااحمدی  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: طی گزارش‌های مردمی، توسط ماموران حفاظت محیط زیست، دو قوی نابالغ از منزلی در روستای «یعقوب‌لنگه» از توابع بخش مرکزی بهشهر به‌صورت زنده کشف و ضبط و متخلف به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی تصریح کرد: فرد متخلف در اظهارات اولیه از خرید قوها افزود؛ ولی با توجه به اینکه پارسال 200 قو برای زمستان‌گذرانی به تالاب «لپو» زاغمرز در نزدیکی روستای یعقوب‌لنگه مهاجرت کردند احتمال می‌رود این قوها در همین مکان شکار شده باشند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر گفت: نگهداری هرگونه پرنده و پستاندار وحشی در منزل بدون داشتن مجوز محیط زیست، ممنوع است.

رضااحمدی درباره اینکه آیا قوهای کشف شده در دامان طبیعت رهاسازی شدند، افزود: فعلاً نگهداری و مراقبت می‌شوند و پس از ترمیم، رهاسازی می‌شوند.

وی به دستگیری دو متخلف شکار در پناهگاه حیات وحش میانکاله خبر داد و تصریح کرد: این افراد در هنگام آغاز به شکار دستگیر و یک قبضه اسلحه غیرمجاز از آنها کشف و ضبط و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر،گفت : با توجه به اینکه اکنون فصل تخم‌گذاری و جوجه‌آوری قرقاول در پناهگاه حیات وحش میانکاله است از کسانی که به‌عنوان ذی‌نفع در آنجا هستند به ویژه دامداران تقاضا داریم همکاری لازم را با ماموران محیط زیست داشته باشند و در صورت مشاهده شکارچیان، مراتب را به ماموران اعلام کنند.

بگفته رضااحمدی قرقاول از گونه‌های حمایت شده است و شکار آن ممنوع است./س

برچسب ها: قو ، شکارچیان ، بهشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.