ناظران در پي پيروزي ها و پيشروي هاي سريع ارتش سوريه در القصير معتقدند اين دستاوردها محاسبات حاميان تجاوز به اين کشور را بر هم مي زند و به حل سياسي داخلي بحران بر اساس شروط سوريه کمک مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ نقش اسرائيل در بحران سوريه و کمک رساني هاي آن به گروه هاي مسلح و حمايت از آنها با دادن اطلاعات و تسليحات بر کسي پوشيده نيست. اين کمک ها تا جايي پيش رفت که رژيم صهيونيستي با حمله به برخي مناطق در ريف دمشق کوشيد روحيه عوامل و مزدوران تل آويو در سوريه را تقويت کند. با ادامه بحران سوريه پرده از دخالت هاي رژيم صهيونيستي در اين بحران بيش از پيش کنار مي رود. 

در ادامه گزارش با اشاره به اين که پيروزي ها و پيشروي هاي ارتش سوريه در مناطق مختلف بخصوص القصير مقامات رژيم صهيونيستي را دچار رفتارهاي هيستريک و ديوانه وار کرده، آمده است: يکي از علل اين رفتار هيستريک دستيابي ارتش سوريه به يک دستگاه خودروي نظامي صهيونيستي در القصير است که به تجهيزات جاسوسي و ارسال پارازيت مجهز بود. نيروهاي ارتش سوريه مناطق مهمي از القصير را به تصرف خود در آورده اند که از جمله آنها مي توان به تل نبي مندو و عين تنور اشاره کرد که آب مورد نياز حمص را تامين مي کند و مشرف به القصير است. تصرف اين مناطق به نيروهاي ارتش سوريه امکان مي دهد تحرکات عناصر تروريست و مواضع آنها را زير نظر بگيرند. 

يکي از فرماندهان ارتش سوريه با اشاره به مناطقي از القصير که نيروهاي ارتش آنها را تحت سيطره خود درآورده اند افزود: در همين حال درگيري هاي شديدي نيز در ورودي روستاي سلوميه روي داد و نيروهاي ارتش توانستند در مدت کوتاهي منطقه سلوميه را تحت سيطره خود در آورند و راه کمک رساني به افراد مسلح در القصير را قطع کنند. در اين روستا کانال ها و نيز تسليحات و مهمات زيادي کشف و ضبط شد. 

در ادامه گزارش آمده است: اين دستاوردها در حاليست که نيروهاي ارتش به عمليات خود در روستاي عرجون و ضبعه در شمال غرب القصير ادامه مي دهند تا بقاياي تروريست هاي مسلح موجود در ريف القصير را نيز از آنجا بيرون کنند. نيروهاي ارتش در جريان عمليات در القصير موفق شدند مناطق شرقي، مرکزي و اطراف محله هاي غربي و ساختمان شهرداري و کليساي شهر را به تصرف خود در آورند و اين در حاليست که برخي واحدهاي ارتش سوريه به تعقيب تروريست ها در محله هاي شمالي و جنوبي شهر ادامه مي دهند. 

در ادامه آمده است: سيطره ارتش سوريه بر محور القصير به قطع خطوط کمک رساني به گروه هاي تروريستي از مناطق ريف القصير و لبنان بخصوص الهرمل، عکار و عرسال  کمک مي کند. 
گزارشگر ادامه داد: ناظران معتقدند دستاوردهاي نظامي ارتش سوريه در القصير بحران اين کشور را وارد مرحله تازه اي مي کند که برخي افراد آن را مرحله حل و فصل نزاع مي نامند زيرا اين دستاوردها باعث از بين رفتن نقش لبنان در حمايت از گروه هاي تروريستي مي شود که زيان بزرگي براي حاميان اين گروه ها به شمار مي رود و علاوه بر اين مواضع تروريست ها در شمال سوريه را از مناطق مرکزي و جنوبي اين کشور جدا مي کند و توانايي آنها را براي هرگونه تحرک به شدت کاهش مي دهد. درگيري ها در القصير همچنين باعث از هم پاشيدن گروه هاي مسلح مي شود. 

از اين گذشته نتايج خارجي سيطره نيروهاي ارتش سوريه بر القصير از نتايج داخلي آن کم اهميت تر نيست. ناظران بر اين باورند که سرعت ارتش در تغيير روند اوضاع به نفع خود باعث مي شود طرف هاي شرکت کننده در تجاوز به اين کشور محاسبات خود را مورد بازنگري قرار دهند که اين امر در نهايت به نفع حل سياسي بحران سوريه بر اساس شروط اين کشور خواهد انجاميد. 

برچسب ها: ارتش ، القصیر ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار