معاون رییس قوه قضاییه از راه اندازی سیستم الکترونیک مستقل قوه قضاییه در کشور خبرداد .

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس حجت الاسلام حمید شهریاری در نشست با روسای دادگستری ها و دادستان های هرمزگان گفت : این سیستم به نام سخا است به طور آزمایشی در استان تهران راه اندازی شده که قرار است بعد از انجام دادن مراحل پایانی در سراسر کشور راه اندازی شود.

وی هدف از راه اندازی این سیستم را شفاف سازی فرآیندهای دادرسی ، کارآمد ی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت ، دقت و کیفیت، افزایش مشارکت مردم در عرصه خدمات و توسعه عدالت ، افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضائیه و افزایش مقبولیت آن ، مصون سازی حداکثری دفاتر قضایی از آسیب ها و تهدیدها و تطمیع های بیرونی ، ارتقای سلامت اداری و قضایی از خطاهاو فشارهای درونی عنوان کرد.

حجت الاسلام شهریاری افزود : مردم هم اکنون نیز با ورود به سامانه www.adliran.ir می توانند در هر ساعت شبانه روز دادخواست های خود را ثبت کنند و از روند دادرسی خود مطلع شوند.

معاون رییس قوه قضاییه گفت : عملکرد قضات با این سیستم سنجیده می شود و هر رأیی که وارد سیستم شود، مورد محاسبه و ارزیابی قرار می گیرد.

حجت الاسلام شهریاری تصریح کرد : امیدواریم با این سیستم اطاله دادرسی ، تسریع در امور جاری محاکم و پیشگیری از وقوع جرم در کلیه مراحل تحقیق و رسیدگی مدنیو جزایی و ارائه خدمات الکترونیک به مردم گامی موثر در خدمت رسانی به مردم باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.