رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس با تاکيد بر اينکه کانديداها بايد مدافعان اصلي اجراي قانون اساسي باشند، گفت: پايبندي به قانون اساسي از جمله وظايف مهم کانديداهاي انتخاباتي است.

"حسين‌علي شهرياري" نماينده مردم زاهدان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نهايي شدن ليست کانديداهاي انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري در کشورمان، گفت: طبق قانون اساسي شوراي نگهبان وظيفه احراز صلاحيت کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري را برعهده دارد لذا هرگونه تصميم‌گيري‌ اين شورا نهايي و غير قابل خدشه است.
 
وي در ادامه افزود: احراز صلاحيت‌ها از سوي شوراي نگهبان اصل اساسي قانون کشورمان بوده و افرادي که احراز صلاحيت نشده‌اند، بايد به نظر اين شوراي تمکين کنند چراکه اين مهم يکي از اصولي است که کانديداهاي انتخابات بايد در نظر بگيرند.
 
شهرياري با تاکيد بر اينکه کانديداها بايد مدافع قانون اساسي باشند، تصريح کرد: پايبندي به قانون اساسي از جمله وظايف مهم کانديداهاي انتخاباتي است و آنها بايد مدافعان اصلي قانون در جامعه باشند.
 
رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به لزوم رعايت کانديداهايي که از سوي شوراي نگهبان احراز صلاحيت نشده اند، اظهار داشت: ممکن است افرادي به لحاظ سني توانايي تصدي پست رياست جمهوري را نداشته باشند، اما اين به معناي رد صلاحيت آنها نيست.
 
نماينده نجف آباد، تيران و کرون در پايان خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات موجب حفظ آرمان‌هاي امام و شهدا و انقلاب اسلامي خواهد بود.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار