بزرگترين تغييرات در قانون مهاجرت آمريکا در راه است و يازده ميليون نفر شهروند قانوني آمريکا مي شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي،"ديويس ويليس" تحليلگر شبکه گفت: مجلس نمايندگان آمريکا سرانجام به قانوني راي داد که براساس آن به بسياري از مهاجران مقيم آمريکا شهروندي اين کشور داده مي شود.

قرار است ماه آينده سناي آمريکا درباره اين قانون بحث و تبادل نظر کند. اين قانون، بزرگترين تغيير را در سياستهاي آمريکا در حوزه مهاجرت در يک نسل اخير به همراه خواهد اشت.

اين تحول در آمريکا بسيار حائز اهميت است و شايد بتوان گفت که بزرگترين اصلاحات در قانون مهاجرت آمريکا در 25 سال گذشته است. با اين اصلاحات، زمينه براي شهروندي يازده ميليون مهاجر غيرقانوني مقيم آمريکا فراهم مي شود و آنها مي توانند کارت سبز را دريافت کنند.

يکي از مفاد اين طرح نيز ، زمينه سازي براي جذب کارگران با مهارتهاي کم به عنوان مهاجر است. 

يکي ديگر از بخشهاي اين طرح نيز بهره گيري از نيروهاي متخصص و به شهروندي درآوردن اين مهاجران در آمريکا است.

البته يکي از بخشهاي اين طرح نيز تشديد کنترلها در مرزهاي آمريکا با مکزيک براي جلوگيري از ورود مهاجران غيرقانوني بيشتر خواهد بود. با اين کار، شمار بيشتري از نيروهاي امنيتي و نگهباني مرزي براي اين منظور به کار گرفته خواهند شد و حتي از هواپيماهاي بدون سرنشين نيز براي اين منظور استفاده خواهد شد.

اين تغييرات در قانون مهاجرت آمريکا بسيار فراگير و گسترده و بخشي از برنامه هاي باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در حوزه سياست داخلي در دوره دوم حضورش در کاخ سفيد است. البته جمهوري خواهان نيز از اين اصلاحات در نظام مهاجرت آمريکا حمايت مي کنند. اوباما نيز از اين طرح حمايت کرده است. با اين تغييرات، نظام مهاجرت آمريکا اصلاح مي شود که گفته مي شود در حال حاضر از هم پاشيده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار