ضربه شديد روحي وارد شده به گروههاي مسلح در سوريه را مي توان از صفحات فيس بوک در اينترنت فهميد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، پيشروي ارتش سوريه باعث شده است گروههاي مسلح در شهر القصير در استان حمص سوريه به شدت روحيه خود را از دست بدهند و رسانه هاي حامي آنها نيز به تناقض گويي بيافتند. 

از طرف ديگر اين صفحات درباره آنچه که در ميدان رخ مي دهد و آنچه که آنها تبليغ مي کنند به تناقض گويي افتاده‌اند .

منار صباغ احمد گزارشگر شبکه المنار در گزارشي در اين خصوص گفت گروههاي مسلح هنوز نتوانسته‌اند شوک ناشي از حمله حساب شده ارتش سوريه را به شهر القصير هضم کنند .

اين شوک را مي توان در عملکرد رسانه اي آنها به ويژه در صفحه هاي ارتباط اجتماعي در اينترنت ديد.

پايگاههاي اينترنتي موسوم به "هماهنگي‌هاي القصير"  اگر نگوييم آکنده از دروغ است اما مملو از تناقض گويي است.

آنها صدايشان را بلند کرده اند و اينگونه القا مي کنند که غير‌‌نظاميان در حملات توپخانه اي و هوايي ارتش سوريه کشته مي شوند اما تصاويري نشان نمي دهند. در پايگاههاي رسمي اينترنتي آنها فقط افراد مسلحي ديده مي شوند که به انواع سلاح و تجهيزات جنگي مسلح هستند.

همين باعث تقويت منطق رهبران سوريه شده است که از هنگام آغاز آزادسازي شهر القصير مي گويند مي خواهند القصير را از وجود گروههاي مسلحي که بر آن حاکم شده‌اند آزاد کنند.

با ادامه نبردها ، رسوايي هاي افراد مسلح نيز بيشتر مي شود . پيشروي ارتش سوريه باعث شده است ماهواره هاي حامي گروههاي مسلح بسيج شوند.

گزارشگر المنار گفت : سيطره افراد مسلح بر القصير که صهيب العلي سخنگوي  جبهه موسوم به جبهه حمص در ارتش آزاد سوريه از آن سخن مي گويد با آنچه که پايگاههاي اينترنتي "هماهنگي هاي وابسته به القصير" پخش مي کنند در تناقض است .

در اين پايگاهها فقط تصاوير اجساد افراد مسلحي  را مي توان ديد که شمارش آن دشوار است .

اين تصاوير مشتي از خروار است. برخي از اين تصاوير براي ديروز است . به نظر مي رسد اين وضع باعث سرخوردگي شديد افراد مسلح شده است .

اين را از درخواستهاي مکرر آنها نيز مي توان فهيمد . پايگاههاي  اينترنتي افراد مسلح در القصير هرگونه کمکي را درخواست کرده اند .

در پيام ديگري در يک پايگاه اينترنتي رسمي وابسته به افراد مسلح مي توان به دو دستگي شديد بين گروههاي مسلح پي برد .

اين پايگاهها از  وعده هاي زيادي که براي رفتن به سوريه و جنگيدن در کنار گروههاي مسلح داده مي شوند انتقاد مي کنند. آنها مي گويند اين وعده ها زماني ارزش دارد که عملي شود.

در پايگاه ديگري نوشته شده است "بياييد و به همراه هم بجنگيم و اين کار را فقط براي ياري ما انجام دهيد نه آنکه با جانهاي ما تجارت کنيد".

صباغ گفت روحيه از هم پاشيده گروههاي مسلح که برخي شبکه‌‌هاي ماهواره اي در تلاشند آن را ترميم کنند ، تأثير منفي داشته است.

لؤي مقداد هماهنگ کننده سياسي و رسانه اي ارتش موسوم به ارتش آزاد سوريه ( در گفتگو با شبکه تلويزيوني العربيه ) تلاش مي کند آمارهايي بدهد که منطق پيشروي افراد مسلح را در القصير تقويت کند . 

بين آماري که مقداد بيان مي کند با آماري که مجري شبکه مي گويد تفاوت فاحش و خنده داري وجود دارد .

مقداد به العربيه گفت: اطلاعاتي که از منابع حزب الله لبنان  داريم و همه سياستمداران لبناني نيز از آن  اطلاع دارد بيش از چهل جسد از  اجساد عناصر حزب الله لبنان و مزدوران حزب سوسياليست سوريه از ميدان تخليه شده است.

مجري العربيه از مقداد پرسيد چهل جسد يا چهارصد زيرا يک فعال گفت چهارصد جسد.

گزارشگر المنار گفت لؤي مقداد مشکلات خاص خودش را دارد که اين را در پايگاه اينترنتي هماهنگي القصير ديده مي شود.

يکي از بستگان مقداد به نام قاسم عارف از مقداد در پايگاه اينترنتي خواسته است پولهايي را که مقداد از وي در حلب دزده است بازپس بدهد. اين رسوايي بر رسوايي هاي ديگر در نبرد القصير افزوده شده است.



برچسب ها: اینترنت ، سوریه ، ترویست ، شوک ، ضربه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار