شهردار ارومیه گفت:مترو یکی از نیازهای 10 الی 25 ساله شهر ارومیه است و در این راستا تلاش می کنیم در سالجاری این طرح به مرحله کلنگ زنی برسد

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حضرت پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مترو نیازمند حجم سرمایه گذاری عظیمی است و در نظر داریم با توجه به درآمدهای فعلی این طرح کلنگ زنی شود تا در سالهای آتی روند تکمیلی آن طی شود، تجربه نشان داده هر طرحی کلنگ زنی شود روزی حتما به اتمام می رسد.


وی اظهار کرد: بودجه سال 92 شهرداری ارومیه 550 میلیارد تومان است که از این مقدار 440 میلیارد تومان صرفاً به اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است.

حضرت پور با اشاره به بودجه 360 میلیارد تومانی شهرداری ارومیه در سال 91، تصریح کرد: 100 میلیارد تومان از این بودجه از طریق واگذاری اوراق مشارکت و 260 میلیارد تومان از طریق منابع شهرداری تأمین شد.

وی با اعلام اینکه سرانه فضای سبز مردم ارومیه 2/7 متر مربع است افزود:بودجه سازمان فضای سبز شهرداری ارومیه در سال جاری 34 میلیارد تومان است.

وی همچنین با اشاره به اینکه عمده بودجه پروژه‌های عمرانی شهرداری ارومیه در بخش ترافیک شهری هزینه می‌شود اظهار کرد:تکمیل پروژه رینگ کمربندی ارومیه با اعتبار 205 میلیارد تومان تا پایان سال جاری یکی از این پروژه‌هاست.

وی به احداث شش ورزشگاه و چهار فرهنگسرای محله‌ای در مناطق پایین‌دست ارومیه در سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: در مناطقی از ارومیه که مسجد وجود ندارد، نمازخانه در پارک‌ها برای انجام امور دینی و مذهبی مردم احداث می‌شود.

شهردار ارومیه همچنین از کلنگ زنی  خط BRT ارومیه تا چهارماه آینده در این شهر خبر داد و اظهارداشت: این خط به طول 13 کیلومتری با 14 ایستگاه که توسط شورای ترافیک به تصویب رسیده است تا سه الی چهار ماه آینده کلنگ زنی می شود.

حضرت پور از اختصاص 20 دستگاه اتوبوس به خط BRT ارومیه خبر داد و گفت: مطالعات این طرح توسط مشاور در حال انجام است و برآورد اجرای این طرح توسط مشاور 240 میلیارد ریال اعلام شده که 80 درصد هزینه آن از طریق اعتبارات دور چهار سفر هیئت دولت به استان تامین خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از غفلت رسانه ها و مسئولان در خصوص ساخت 34 هزار واحد مسکونی غیرمجاز در ارومیه طی سالهای گذشته اظهارداشت: ساماندهی واحدهای غیرمجاز طی ماه های آتی نه برای کسب درآمد بلکه با هدف نظامند کردن ساخت و سازهای شهری در دستور کار قرار دارد.

حضرت پور با اشاره به افزایش میزان بودجه شهرداری ارومیه افزود: این افزایش ناشی از فروش زمین صورت نگرفته بلکه در طول 9ماه  فعالیت بنده در شهرداری 30 هکتار زمین نیز خریداری شده است.

شهردار ارومیه با اشاره تامین هزار قطعه زمین برای واگذاری به مردم از طریق مزایده در ماه های اخیر اشاره کرد و افزود: 83 درصد از این زمین در دست افراد سودجو و رانت خوار که به صورت ادوانی تصرف شده بود در این راستا یکی از منابع درآمدی از این محل تامین شده است.

شهردار ارومیه در ادامه همچنین از اختصاص 20 میلیارد ریال برای احیای دروازه های ورودی شهر ارومیه خبر داد و گفت: متاسفانه در حال حاضر وضعیت ورودی های شهر ارومیه متناسب با شهر اسلامی و مذهبی نیست و در این راستا ورودی های شهر ارومیه با معماری به سبک اسلامی اما با سازه های بتنی و فلزی در دستور کار قرار دارد.

حضرت پور بودجه شهرداری ارومیه در سالجاری را پنج هزار و 500 میلیارد ریال  ذکر کرد و گفت: از این میزان چهار هزار و 400 میلیارد ریال مربوط به بخش عمرانی، 240 میلیارد ریال طرح های پسماند، 340 میلیارد ریال در بخش توسعه فضاهای سبز هزینه می شود.

شهردار ارومیه تکمیل رینگ کمربندی ارومیه تا پایان سال، اجرای طرح پیاده رو سازی، احداث شش ورزشگاه محله ای، چهار فرهنگ سرای محله ای را از مهمترین طرح های عمرانی شهرداری ارومیه ذکر کرد.

حضرت پور به رشد بودجه فرهنگی شهرداری ارومیه در سالجاری نیز اشاره کرد و افزود: بودجه فرهنگی شهرداری ارومیه در سال گذشته 30 میلیارد ریال بود که این میزان به 130 میلیارد ریال در سالجاری رسیده است که از این میزان 30 میلیارد ریال در زمینه توسعه ورزش هزینه می شود.

شهردار ارومیه در ادامه همچنین از روند کند اجرای طرح میدان امام خمینی (ره) ارومیه طی سالهای گذشته گلایه کرد و گفت: سال گذشته جهت سرعت بخشی به این طرح اقدام به خریداری املاک واقع در محدوده طرح کرده ایم و در این زمینه 100 میلیارد ریال به صورت نقدی به حساب وزارت مسکن و شهرسازی واریز شده است.

حضرت پور با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار میلیارد یال سال گذشته ارزش افزوده برای مردم ارومیه داشته ایم گفت: از این میزان یک هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت است که بزودی به فروش می رسد.

شهردار ارومیه همچنین از امضای تفاهم نامه با شرکت ترکیه ای برای احداث یک هزار و 200 واحد مسکونی در ارومیه خبر داد و افزود: در حال رایزنی برای امضای این تفاهم نامه هستیم که در صورت اجرا طرح با رقم 30 هزار میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

وی افزود: این طرح امروز برای تصویب توسط شورای اسلامی شهر ارومیه در دست بررسی است و برآورد می شود از این طرح شش هزار میلیارد ریال عاید شهرداری ارومیه شود که اگر محقق شود این اعتبار برای احداث متروی ارومیه هزینه خواهد شد./ج1

برچسب ها: ارومیه ، شورا ، شهردار ، احداث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.