عضو هيئت‌رئيسه کميسيون فرهنگي مجلس در مورد نحوه عملکرد شوراي نگهبان براي بررسي صلاحيت نامزدهاي کانديداي رياست جمهوري گفت: عملکردي که از سوي شوراي نگهبان در طول 35 سال شاهد بوديم اين است که تلاش کرده براساس قانون و توصيه‌هاي مقام معظم رهبري عمل کند شوراي نگهبان قاطعانه و شجاعانه عمل کرده و از اين نهاد تشکر مي‌کنيم.

احمد سالک‌کاشاني نماينده اصفهان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد اعلام اسامي احراز صلاحيت شدگان کانديداتوري رياست جمهوري از سوي شوراي نگهبان گفت: همه افرادي که در ايام نام‌نويسي در وزارت کشور حضور پيدا کردند به اين سوال که اگر احراز صلاحيت نشويد چه مي‌کنيد پاسخ دادند، اين افراد اعلام کردند که ما به قانون تمکين مي‌کنيم و راي شوراي نگهبان براي ما مقبول است.
 
وي ادامه داد: سخنان کانديدا در مرعا و مرعب تمام مردم قرار گرفت بنابراين عده‌اي که احراز صلاحيت نشده‌اند با عمل به وعده خود به قانون تمکين جويند.

نايب رئيس فراكسيون اكثريت اصولگرايان خاطرنشان كرد: تصميم شوراي نگهبان شجاعانه اتخاذ شده و مطمئنا شوراي نگهبان خود را در محضر خدا ديده و اين کار را انجام دادند.
 
سالک با اشاره به اين مطلب که عدم احراز صلاحيت به معني رد صلاحيت شخص يا افراد نيست، تصريح کرد: افراد که عدم احراز صلاحيت آن‌ها اعلام شده است مي‌توانند در بخش‌هاي ديگر نظام مقدس جمهوري اسلامي مشغول به خدمت باشند.
 
عضو هيئت‌رئيسه کميسيون فرهنگي مجلس در مورد اعتراض از سوي افراد عدم احراز صلاحيت شده از سوي شوراي نگهبان گفت: اين شخصيت‌ها بعد از اعلام عدم احراز صلاحيت خود از سوي شوراي نگهبان مي‌توانند طبق قانون و زمان معين شده با اعلام اعتراض خود نسبت به اين مسئله دلايل را بررسي کنند.
 
نماينده اصفهان هم چنين در مورد رسالت افرادي که صلاحيت آن‌ها احراز نشده است، بيان کرد: رسالت اين افراد اين است که بعد از عدم احراز صلاحيت به تشويق طرفداران خود و همين طور ديگران براي حضور در پاي صندوق‌هاي راي همت گمارند.
 
نايب رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس همچنين در مورد نحوه عملکرد شوراي نگهبان براي بررسي صلاحيت نامزدهاي کانديداي رياست جمهوري اظهار داشت: عملکردي که از سوي شوراي نگهبان در طول 35 سال شاهد بوديم اين است که تلاش کرده براساس قانون و توصيه‌هاي مقام معظم رهبري عمل کند شايد در برخي مواقع مصالحي در بين بوده که امام راحل و مقام معظم رهبري به آن ورود پيدا کرده و آن را حل کردند.
 
وي در پايان خاطر نشان کرد: ما براي کسي تعيين تکليف نمي‌کنيم اما شوراي نگهبان قاطعانه و شجاعانه عمل کرده و از اين نهاد تشکر مي‌کنيم.


انتهاي پيام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار