طبق آمار دل درد علت 10 درصد مراجعه روزانه کودکان به متخصصین اطفال و 25 درصد مراجعه کودکان به صورت روزانه به فوق تخصصین گوارش کودکان است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ غلامرضا خاتمی، رئیس هشتمین کنگره گوارش کودکان امروز يك خرداد در این کنگره افزود: در حال حاضر علت بسیاری از مراجعات کودکان به متخصصین اطفال بیماری های گوارشی مثل اسهال ، استفراق و دل درد است به طوری که آمار نشان می دهد دل درد به تنهایی عامل 10 درصد مراجعات روزانه به متخصص کودکان و 25 درصد علت مراجعه به فوق تخصصین کودک است. 

وی با بیان اینکه این همایش با هدف به روز رسانی اطلاعات پزشکان اطفال در خصوص آخرین روشهای درمانی بیماریهای گوارشی کودک برگزار شده است افزود: 80 مقاله به دبیر خانه این کنگره ارسال شده که 60 مقاله برای سخنرانی و بقیه به عنوان پوستر برگزیده شده اند. 

حاتمی با تاکید بر اینکه این کنگره 11 امتیاز باز آموزی برای متخصصین گوارش کودکان دارد خاطر نشان کرد: محورهای مورد بحث این کنگره شامل آلرژی غذایی کودکان عفونت های گوارشی تغذیه و سوء تغذیه بیماریهای التهابی روده ، اسهال ، دل درد و ریفلاکس است ./ح
برچسب ها: دل درد ، گوارش ، متخصصان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار