محمدرضا مقدم با بیان اینکه ایده پردازی درتولید بازی می تواند زمینه ساز حضور محصولات داخلی در بازارهای منطقه و بین المللی شود،گفت:رشد صنعت گیم درگرو سرمایه گذاری و اختصاص اعتبارات مناسب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، "محمد رضا مقدم" به ضرورت استاندارد سازی صنعت گیم اشاره کردو یادآور شد: برای توفیق در بازارهای داخلی و خارجی نیازمند توجه جدی به  استاندارد سازی محصولات  هستیم .
وی ادامه داد: هرتولید داخلی  باید بهره مند ازاستانداردهای معقول و متناسب با نیاز بازار باشد تا محصول  شرایط رقابت در عرصه توزیع داخلی و خارجی را داشته باشد .
به گفته مقدم ، در تولید بازی رایانه ای مهمترین اصل استانداردسازی است ، تولید کنندگان با رعایت اصول و قواعد تولید گیم می توانند بازی رایانه ای مناسب را تولید و عرضه کنند .
تولید کننده بازی رایانه ای اتلو ، به نقش بنیاد ملی بازی رایانه ای در زمینه استاندارد سازی عرصه یاد شده اشاره کرد و گفت : نظام رده بندی سنی(اسرا) با گروه بندی سنی بازی های رایانه ای توانسته اهمیت ساخت بازی رایانه ای با توجه به گروه سنی را تبیین کند .
به عقیده وی ، تولیدات داخلی باید بهره مند از بازی نامه خوب،طراحی و تکنیک مناسب و جذاب و امکانات فنی روز جهت دسترسی آسان مخاطبان باشد. 
مقدم  به ضرورت  تولید بازی های فکری بر گرفته از دروس مدارس اشاره کردو گفت : با بهره گیری از بازی رایانه ای می توان در کنار ارایه بازی به آموزش کتاب درسی نیز پرداخت و با این روش می توان بر گستره مخاطبان تولیدات داخلی افزود.
تولید کننده بازی رایانه ای "منظومه شمسی"، ساخت بازی های آنلاین رابستر برقراری ارتباط مخاطبان داخلی و خارجی دانست و گفت : تبادل نظر،ارتباط مستقیم در فضای مجازی و آموزش از طریق بازی می تواند از مزایایی تولید و عرضه  بازی آنلاین باشد .
مقدم همچنین به ضرورت تربیت نیروی انسانی درحوزه بازی نامه نویسی اشاره کردو توضیح داد: با راه اندازی انستیتو ملی بازی سازی ،مرکز رشد و دانشگاه علمی کاربردی گیم تربیت نیروی متخصص در حوزه بازی های رایانه ای به صورت جدی پیگیری می شود .
وی حمایت از بازی های رایانه ای را نیازمند تامین بودجه مناسب و توجه نهادهای مسوول  دانست و گفت :در صورتی می توان از فرآیند تولید و عرضه گیم حمایت کرد که منابع مالی و امکانات مناسب در اختیار داشت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار