سومین همایش حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط صبح امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر دادگستری و جمعی از اندیشمندان، فرهیختگان، اساتید دانشگاه در تالار وحدت آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر دادگستری، رئیس سازمان سینمایی کشور و همچنین ارائه گزارش دبیر سومین همایش حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط ، یکی از خدمتگزاران عرصه حقوق مالکیت فکری ایران تجلیل خواهد شد.
نشستهای تخصصی سومین همایش حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط، از ساعت 11:30 و پس از ارائه گزارش دبیر علمی همایش، آغاز خواهد شد.

در نشست اول، «سیر تاریخی پیدایش اثر سینمایی و حمایت‌‌های قانونی مترتب بر آن در کنوانسیون‌های بین‌المللی و ایران» با حضور آمنه وندسازجو، «آثار سینمایی؛ سخنی در ماهیت اشتراکی یا جمعی بودن آن» با حضور سعید حبیبا، «مالکیت حقوق مولف در اثر سینمایی» با حضور محمود صادقی و «حقوق مالکیت فکری پدیدآورندگان آثار سینمایی» با حضور شیما پورمحمدی، بررسی خواهد شد.

همچنین در نشست دوم و از ساعت 14 الی 15:30، «حق مولف در آثار سینمایی، الزامات و فرصت‌ها» با حضور زهرا شاکری، «تحلیل حقوق هنرمندان مجری در آثار سینمایی» با حضور سمیه آزادبیگی، «دکترین ادغام و دکترین نمای اجباری در مالکلیت ادبی- هنری» با حضور حامد معینی، «حقوق هنرمندان بازیگر در آثار سینمایی» با حضور فهیمه اسکندری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نشست سوم نیز از ساعت 16 الی 17:30 نیز میزبان کارشناسان برای بحث درباره «قانون برنامه پنج ساله پنجم (1390 تا 1394) و آثار و تبعات الحاق ج.ا.ایران به کنوانسیون‌های برن و رم بر آثار سینمایی» با حضور غلامرضا رفیعی و اعظم صمدی، «موافقت‌نامه تریپس در نظم حقوقی سازمان جهانی تجارت؛ پدیدآورندگان آثار سینمایی و الحاق به سازمان جهانی تجارت» باحضور سید جلال‌الدین علوی سبزواری، «حمایت از حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط؛ منافع کشورهای در حال توسعه در مذاکرات سازمان جهانی مالکیت فکری» با حضور علیرضا جهانگیری خواهد بود.

در پایان سومین دوره همایش یک روزه حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط، و از ساعت 17:30 الی 18 از پایان‌نامه‌های برتر در این حوزه تقدیر خواهد شد./ي2
برچسب ها: همایش ، حقوق ، مالکیت ادبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.