ساري/

تمام سلایق سیاسی در لیست انتخاباتی شورای نگهبان وجود دارد

امام جمعه نور گفت: در بین اسامی اعلام شده شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دارای گزینه مشخص هستند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده امروز با اشاره به نقش پررنگ شورای نگهبان در کشور اظهار داشت: همواره در طول تاریخ انقلاب شاهد حمایت‌های گسترده امام راحل عظیم الشان و رهبری از تصمیم شورای نگهبان به عنوان تنها نهاد تصمیم‌گیر بر فرایند انتخابات بوده و هستیم.

امام جمعه نور یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی را مجموعه شورای نگهبان که متشکل از حقوقدانان منتخب و برجسته مجلس شورای اسلامی و فقهای جلیل القدر منصوب از سوی رهبری است، دانست و افزود: این مجموعه از پشتوانه‌های نظام است و در مواقع سخت به عنوان تنها فیلتر قابل قبول و قابل اعتماد برای جلوگیری از ورود عناصر ناشایست، ناسالم و ناتوان در بدنه تصمیم‌گیری و مدیریت اجرایی کشور بوده است.

وی با حمایت از شورای نگهبان درباره احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: شورای نگهبان با حفظ امانتداری در عین رعایت قوانین موضوعه نظام اسلامی و شرایط مندرج در قانون اساسی به بررسی صلاحیت‌ها می‌پردازد و با توجه به ضرورت امکان حضور همه سلایق سیاسی، واجدان شرایط را به مردم معرفی می‌کند.

امام جمعه نور افزود: در بین اسامی اعلام شده سلایق مختلف سیاسی اعم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دارای گزینه مشخص است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

باقرزاده تصریح کرد: از آنجایی که همه نامزدها هنگام ثبت‌نام تمکین به قانون را سرلوحه کار خود قرار دادند انتظار می‌رود به این وعده خود به ملت عمل کنند و اگر قرار باشد نامزد عدم احراز صلاحیت شده مطالبات خود را از طریق غیرقانونی خواستار باشد و موجب اختلال در آرامش کشور شود، نخستین نشانه‌های قانون‌گریزی خود و عدم پایبندی به قانون را به نمایش گذاشته است و چنین شخصی قادر به مدیریت کشور بر مبنای قانون نخواهد بود.

وی در پایان ابراز داشت: همگان باید به تصمیم شورای نگهبان و قانون اساسی احترام بگذارند و از هر چیزی که سبب می‌شود دشمن سوءاستفاده کند بپرهیزند./ج1

برچسب ها: ساری ، شورا ، تمکین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.