مسئول ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی استان تهران گفت: با شروع فعالیت ستاد نظارت در سال جاری بازرسان با جدیت هرچه بیشتر به بازرسی از اماکن ورزشی می پردازند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمد صدرارحامی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی وهماهنگی های انجام شده بازرسان در باشگاه های ورزشی حضور می یابند و علاوه بر نظارت بر نحوه صدور بیمه ورزشی و بررسی وضعیت استفاده از مکمل های غیرمجاز در باشگاه ها و اماکن ورزشی موظف هستند تا پوسترهای مربوط به خدمات درمانی، فرم های گزارش حادثه، فرم ها و دفاتر ثبت بیمه را با خود همراه داشته و به باشگاهها و اماکن ورزشی تحویل دهند.

*ارائه عملکرد کمیته پوشش مسابقات هیأت پزشکی قزوین
هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین گزارشی از عملکرد کمیته مسابقات این هیأت در سال 91 ارائه کرد.
از ابتدای سال91 تعداد 167 مورد مسابقه طی 132 روز کاری تحت پوشش پزشکی قرار گرفته است.

تیم پزشکی پوشش مسابقات از پزشکان و پزشکیاران دوره دیده و فنی تشکیل شده و آنها مجهز به تمامی امکانات و ملزومات پزشکی است.

یادآور می شود کمیته مسابقات این هیأت در سال 91 رتبه اول را در بین هیأت های پزشکی کشور به دست آورد.

*دور اول بازرسی و نظارت بر سلامت اماکن ورزشی از اردیبهشت ماه در تهران
دور اول بازرسی و نظارت بر سلامت اماکن ورزشی از اردیبهشت ماه در تهران آغاز شد.
محمد صدرارحامی مسئول ستاد نظارت بر اماکن ورزشی تعداد 5 نفر از بازرسین خانم و آقا در سطح استان به بازرسی از باشگاه ها و اماکن ورزشی می پردازند.
این بازرسی ها در جهت نظارت بر سوء مصرف مواد نیروزا و مکمل ها و جلوگیری از فروش آن ها در باشگاه ها و همچنین گسترش بیمه ورزشی صورت می پذیرد.
همچنین از ابتدای سالجاری 40 باشگاه و اماکن ورزشی در سطح استان توسط بازرسان مورد بازرسی قرار گرفتند و گزارشات آن ها جهت بررسی و انجام اقدامات لازم به ستاد نظارت ارائه شده اند.

*رئیس هیات پزشکی ورزشی سقز: پرداخت به موقع هزینه‌های درمانی ضرورت دارد

رئیس هیات پزشکی ورزشی شهرستان سقز پرداخت به موقع هزینه‌های درمانی ورزشکاران را خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان کردستان، فرزاد خاکی در جریان بازدید دبیر هیات استان از هیات شهرستان سقز اظهار کرد: تحقق این موضوع زمینه را برای جذب ورزشکاران فراهم می‌کند.
به گفته وی، هرچند در حال حاضر روند پرداخت هزینه‌ها مطلوب و قابل توجه است اما سرعت در این زمینه و کاهش بازه زمانی مسیر افزایش ورزشکاران برخوردار از بیمه را تسهیل می‌کند.
خاکی در ادامه وضعیت هیات شهرستان سقز را یادآور شد و گفت: در این شهرستان وضعیت آمار ورزشکاران رو به افزایش است و این مسئله حاکی از اعتمادسازی در بین ورزشکاران است.
رئیس هیات پزشکی ورزشی شهرستان سقز در پایان اضافه کرد: ما به عنوان مسئولان هیات برآنیم تا ضمن ارائه خدمات به موقع به موقع به ورزشکاران نیازمند و بیمه شده، فضا را جلب اعتماد بیشتر ورزشکاران تسهیل نماییم.

*دبیر هیات پزشکی ورزشی کردستان از هیات‌های شهرستانی بازدید کرد

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان کردستان به منظور آشنایی با وضعیت و روند فعالیت هیات‌های شهرستانی از آنها بازدید کرد.
خسرو فائقی در بازدید از هیات شهرستان سقز روند فعالیت‌های آن را مورد ارزیابی قرار داد و خطاب به مسئولان هیات توصیه کرد که اعتماد سازی و جلب رضایت ورزشماران را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
وی با عنوان این مطلب که هیات پزشکی ورزشکی تنها ارائه کننده خدمات و نه خدمات گیرنده است، گفت: ما باید به گونه‌ای کار کنیم که اعتماد ورزشکاران نسبت به هیات افزایش چندبرابری پیدا کند.
فائقی ارائه خدمات درمانی به موقع و پرداخت هزینه‌های درمانی را یکی از راه‌های جذب اعتماد ورزشکاران زیرپوشش دانست و گفت: با اعمال درست این موارد می‌توان آمار ورزشکاران بیمه شده ورزشی را بالا برد.
وی در پایان گفت: تلاش مسئولان هیات شهرستان برای افزایش آمارهای بیمه شده الزامی است و باید در این زمینه همت مضاعفی به خرج دهند.

*[در کرمانشاه برگزار می شود؛
دوره آموزشی تغذیه ورزشی ویژه والیبالیست های نوجوان

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در کمیته آموزش یک دوره تغذیه ورزشی ویژه والیبالیست های نوجوان تیم منتخب کرمانشاه برگزار خواهد شد.

رشیدی بااعلام این خبر به ضرورت آشنایی ورزشکاران با مفاهیم اولیه در تغذیه ورزشی اشاره کرد و اظهار داشت : در این دوره که هفته اول خرداد ماه در کرمانشاه برگزار می شود، ورزشکاران نوجوان با موضوعات تغذیه مناسب در ورزش والیبال ، میزان کالری سنجی در تمرینات، آشنایی با مکمل های ورزشی و نحوه مصرف و سایر سرفصل های آموزشی در مباحث تغذیه ورزشی شامل مفهوم دقیق وزن مطلوب ، مکمل های موثر بر عملکرد ورزشی، اصول تغذیه ای ورزشی و مدیریت وزن بدن، و ایمنی و عوارض مکمل ها زیرنظر آشنا خواهند شد.

این دوره آموزشی را در راستای تعامل مثبت و همکاری مستمر با هیأت های و با هدف ارتقاء سطح دانش ورزشکاران و مربیان در بخشهای مختلف و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در تقویم سالیانه این هیأت برگزار شد.

برچسب ها: مسئول ، اماکن ، ورزشی ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار