يکي از طبيعي ترين واکنش هاي بدن در برابر گرما و تحرک و البته خنک نگه داشتن دماي بدن، عرق کردن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، اما همين واکنش طبيعي اگر روي پوست بدن باقي بماند، بوي بدي دارد که اغلب ما ترجيح مي دهيم در زندگي اجتماعي و خانوادگي با بوي بد بدن، ديگران را نيازاريم.

بدن ما دو نوع عرق توليد مي کند؛ «اکرين» که عرق بي رنگ و بي بويي است و روي پوست تمام بدن ترشح مي شود و نقش حياتي تنظيم دماي بدن را خصوصا زماني که تحرک زيادي داريم، به عهده دارد.

نوع دوم، عرق «آپوکرين» است که مايعي غليظ تر است و از غدد نواحي زير بغل، کشاله ران و دست و پا ترشح مي شود.

اسپري ها و مام ها هم به دليل دارا بودن ترکيبات آلومينيوم کلرايد همراه با مواد معطر، براي جلوگيري از منتشر شدن بوي بد عرق مناسب است. در صورت استفاده بايد توجه داشت که بلافاصله پس از انجام اصلاح مورد استفاده قرار نگيرد زيرا اثرات تحريک کنندگي دارد و ممکن است خارش ايجاد کند.

ناگفته نماند در صورتي که بهداشت فردي و شست و شوي مرتب و انتخاب صحيح پوشاک وجود نداشته باشد کاربرد اين مواد به خصوص اسپري هاي خوشبو کننده نه تنها کارساز نبوده بلکه بوي ترکيبي حاصل از بدن بسيار آزار دهنده تر خواهد شد.
برخي از مواد غذايي مانند سير و پياز مي تواند روي بوي بد عرق تاثيرگذار باشد و موجب افزايش و تغيير در بوي آن شود. همچنين بعضي بيماري ها مانند تب مالت باعث بوي بد عرق افراد مي شود./س

برچسب ها: عرق ، تابستان ، واکنش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.