رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران گفت: دو هزار گونه گیاهان دارویی در مازندران رشد می کند.

رضایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود: هم اکنون از حدود هشت هزار گونه گیاهی شناسایی شده درایران حدود 170 نوع آن گیاهان دارویی تولید و پرورش داده می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود دو هزار گونه گیاهی در مازندران رشد دارد، تصریح کرد: سالانه حدود هزار و 600 تن گیاهان دارویی در سطح حدود 840 هکتار زمین مستعد واقع در ارتفاعات، مناطق کوهستانی و میان بند مازندران بردا شت می شود.

رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران گفت: گونه های گیاهان داوریی نظیر گل محمدی، بیدمشک، باریجه، آویشن، پونه، همیشه بهار، مریم گلی، گل گاو زبان، بابونه، رزوماری، گزنه از گونه های رایج و پراستفاده در مازندران است.

رضایی از افزایش 16درصدی مصرف شمار داروهای گیاهی تولید کشور به حدود 20 درصد خبر دادافزود: این افزایش مصرف تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی در کشور در یک دوره 5 ساله از حدود 4 درصد به 20درصد فعلی افزایش یافته است.

وی، خواستار حمایت بیشتر دولت از اجرای تحقیقات کاربردی در بخش گیاهان دارویی شد و یادآورشد: به منظور اهلی کردن گیاهان دارویی به خصوص کشت دیم را به علاقه مندان تولید گیاهان دارویی توصیه می شود./ب

برچسب ها: رشد ، گونه ، دارویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.