قاضي دادگاه رسيدگي کننده به پرونده اتهامات "برادلي مانينگ" سرباز آمريکايي که به اتهام افشاي اسناد محرمانه ارتش آمريکا بازداشت شده است روز گذشته از برگزاري بخش عمده دادگاه اين متهم بصورت غير علني خبر داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از يونايتد پرس، "دنسي ليند" قاضي دادگاه علت اين تصميم را حفظ اسناد طبقه بندي شده نظامي ارتش آمريکا اعلام کرده است. پيش تر اين قاضي آمريکايي اظهار داشته بود که در صورت استفاده از نام مستعار افراد مطرح شده در دادگاه امکان برگزاري علني تمام بخش هاي دادگاه وجود خواهد داشت ولي در نهايت وي تصميم گرفت تا بخش هايي از دادگاه بصورت غير علني برگزار شود.



قرار است طبق برنامه ريزي هاي انجام شده قرار است دادگاه رسيدگي به اتهامات اين سرباز آمريکايي روز 3 ماه ژوئن (13 خرداد) برگزار شود. انتظار مي رود 150 شاهد در جلسه دادگاه حضور يابند.

مانينگ متهم است که در حدود 700 هزار سند از اسناد محرمانه نهادهاي دولتي و نظامي آمريکايي را در اختيار سايت افشاگر "ويکي ليکس" قرار داده است. در صورتي که اتهامات وارده بر وي در دادگاه ثابت شوند اين سرباز آمريکايي احتمالا به حبس ابد محکوم خواهد شد.


 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 

برچسب ها: برادلی ، مانینگ ، افشاگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار