مدیرکل دفتر آموزشی و مشارکت مردمی محیط زیست کشور گفت: 3 درصد اعتبارات آموزشی دستگاه‎ها به فعالیت زیست‎محیطی اختصاص می‎یابد.

  به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان قیومی افزود: هر کدام از عناصر آب، خاک، هوا و تنوع زیستی دچار خلل شود تمام زندگی تحت‎الشعاع قرار می‎گیرد.

وی با بیان اینکه پدیده گرد و غبار زیبایی طبیعت را مخدوش می‎کند، اظهار کرد: این پدیده حیات را دچار آسیب و مابقی فعالیت‎ها را تحت تأثیر قرار می‎دهد.

قیومی اظهار کرد: یکی از ملزومات دستیابی به توسعه پایدار دستیابی به محیط زیست سالم، فرصت‎آفرین و زیباست.

مدیرکل دفتر آموزشی و مشارکت مردمی محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: بر اساس بند الف ماده 189 قانون برنامه 5 ساله توسعه کشور بخشی از مباحث درسی در نظام آموزش رسمی به موضوعات زیست‎محیطی اختصاص داده شده تا وارد کتب درسی مقاطع متوسطه و ابتدایی شود.

وی از اجرای طرح مدارس جامع محیط زیستی در سال‎جاری خبر داد و گفت: در این طرح نگاه محتوایی و فیزیکی در ساخت مدارس و نحوه استفاده از انرژی و ایجاد فضای سبز دیده شده است.

قیومی با بیان اینکه مقرر شده از 3 درصد اعتبارات آموزشی دستگاه‎ها به حفاظت از محیط زیست اختصاص یابد، بیان کرد: در جهت حفظ و حراست از محیط زیست دستگاه‎های اجرایی به جز دستگاه‎های آموزشی، 3 درصد اعتبارات آموزشی خود را برای فعالیت‎های زیست‎محیطی اختصاص می‎دهند.

مدیرکل دفتر آموزشی و مشارکت مردمی محیط زیست کشور گفت: در ماده 11 قانون حفاظت از محیط زیست، اعتبارات لازم در چارچوب بودجه سنواتی دستگاه‎های اجرایی مشخص شده است.

وی از برگزاری جشنواره بین‎المللی امام رضا(ع) با موضوع رویکرد حفظ محیط زیست و نگاه به ظرفیت‎های دین از دیدگاه امام رضا(ع) به میزبانی لرستان خبر داد و یادآور شد: این جشنواره به میزبانی لرستان در دهه کرامت برگزار می‎شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.