مدير فرودگاه كيش با بيان اينكه فاز اول ترمينال ورودي فرودگاه كيش تا 50 روز آينده به‌بهره‌برداري مي‌رسد، گفت: با توسعه ترمينال‌ها، ظرفيت پذيرش فرودگاه كيش به 120 سورتي پرواز در روز افزايش مي‌يابد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومي فرودگاه كيش، محمدباقر قاسم‌زاده با اعلام مطلب گفت: طرح توسعه فرودگاه كيش در دو فاز تعريف شده است كه فاز اول آن تا 50 روز آينده و فاز دوم نيز تا پايان شش ماهه دوم امسال تكميل خواهد شد.

وي افزود: در اين پروژه طول دو تسمه نقاله حمل بار از 60 متر به 120 متر و 800 مترمربع نيز به فضاي سالن ترمينال ورودي افزوده مي‌شود.

مديركل فرودگاه كيش با اشاره به شروع عمليات اين پروژه از يك ماه گذشته گفت: با تكميل اين پروژه فرودگاه كيش از نظر استانداردهاي جهاني در رده بالاتري قرار مي‌گيرد.

به گفته وي سرانه استاندارد فضاي فرودگاهي در جهان براي هر مسافر 18 تا 22 متر در پروازهاي داخلي و 25 تا 32 متر در پروازهاي خارجي است.

قاسم‌زاده در ادامه گفت: سال گذشته با افزايش ظرفيت سالن ترانزيت از 400 نفر به 700 نفر، گسترش پاركينگ‌ها و توسعه 2 هزار مترمربعي فضاي ترمينال‌هاي ورودي و خروجي شاهد تسهيل در ورود و خروج مسافران و در نتيجه افزايش رضايت گردشگران و ساكنان جزيره كيش از نحوه خدمات‌رساني در فرودگاه بوديم.

مديركل فرودگاه كيش همچنين گفت: از اول فروردين تاكنون 378 هزار و 413 نفر درفرودگاه كيش تردد كرده‌اند و براساس آمارهاي سازمان هواپيمايي كشوري فرودگاه جزيره كيش در انجام پروازهاي داخلي در رده سوم كشوري قرار دارد.

وي از اعلام آماگي فرودگاه كيش براي برقراري خطوط جديد پروازي از شهرهاي داخلي كشور به كيش خبر داد و گفت: برقراري اين پروازها در صورت تقاضاي مسافران و تمايل شركت‌هاي هواپيمايي امكان‌پذير است.

گفتني است؛ هم‌اكنون 16 شركت هواپيمايي در جزيره كيش فعاليت مي‌كنند و روزانه حدود 60 پرواز ورودي و خروجي به 15 شهر كشورمان انجام مي‌شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار