معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: این استان با تولید 80 میلیون و 900 هزار بوته گل فصلی و هفت میلیون گلدان گل آپارتمانی به ترتیب رتبه اول و سوم را در سطح کشور دارد.

اسدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود:این استان با تولید 251 میلیون و 500 هزار گل شاخه بریده، رتبه دوم را در کشور در این زمینه را دارد.
وی ادامه داد: استان مرکزی با 34 میلیون اصله درخت و درختچه زینتی و 83 میلیون پیاز گل، رتبه سوم و با تولید چهار میلیون و چهارصد هزار کیلو گرم پیازچه رتبه دوم را در سطح کشور دارد.
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی دراستان یک هزار و 98 هکتار است افزود: از این سطح 368 هکتار آن فضای گلخانه ای و 730 کتار فضای آزاد است.
معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: در این بخش یکهزار و 700 نفر به صورت مستقیم به فعالیت مشغول هستند.
اسدی با بیان اینکه پارسال 15 میلیون دلار گل از استان مرکزی صادر شده ،افزود: مقصد صادرات گل های زینتی استان مرکزی به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه،عراق ، افغانستان، قطر، آلمان و اسپانیا بوده است.
وی افزود: گل های زینتی صادراتی از استان بیشتر شامل انواع گل های گلدانی ودرختچه های زینتی از قبیل پتوس، نخل مرداب، پامچال کروتون، گل رز، بید قرمز، بنجامین، دیفن باخیا ،شمشاد نعنایی و ابلق است./س

برچسب ها: تولید ، گل فصلی ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.