خبرنگار شیرازی نخستین سیستم ساماندهی اطلاعات خبرنگاران جهان در ایران را اختراع کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس ؛مخترع طرح گفت: این سیستم با حذف 100 درصدی کاغذهای یاداشت خبرنگاران و مدیریت 6 فرآیند خبری ، یکی از پرکاربردترین ابزار خبری خبرنگاران است.

مریم زوبین بیان کرد: امکان یاداشت برصفحه دیجیتال با دست خط هرخبرنگار و تایپ به هرزبانی دردنیا از مهم ترین ویژگی های طرح است که با حذف کاغذ ، کمک بزرگی به اقتصاد کشور می کند.

این مخترع شیرازی قابلیت ثبت و یادآوری سوژه ها ، دفترچه تلفن تخصصی خبرنگار، تقویم مخصوص، تنظیم برنامه های شخصی و خبری خبرنگاران را با دو امکان یاداشت دست نویس و به صورت تایپی در صفحه دیجتال از قابلیت های ساخت سیستم ساماندهی اطلاعات خبرنگاران دانست.

مریم زوبین ادامه داد: یک خبرنگار در طول سال با افراد و اشخاص مختلف، سوژه های جدید، مناسبت های مختلف و ده ها مورد خبری دیگر سر و کار دارد، از این رو طراحی و ساخت "سیستم ساماندهی اطلاعات خبرنگاران" به او کمک می کند تمامی اطلاعات پراکنده خبری خود اعم از خبرهای یاداشتی با امکان ضبط همزمان صدا، فایل های صوتی و تصویری، سوژه ها، شماره های اشخاص، پیگیری امور خبری که بر اساس مناسبت های تقویم اتفاق می افتد را ساماندهی و خود را از سردرگمی و انباشت برگه های خبری در کیف و دفترچه تلفن های نامرتب دستی، که بعد از مدتی اشخاص و شماره های جدیدتری جایگزین آن می شود جلوگیری کند.

این مبتکر شیرازی با بیان اینکه حذف کاغذ، خودکار و دستگاه ضبط از امکانات قابل توجه این سیستم است ، افزود: تکذیب خبر یکی از مهم ترین معضلاتی است که همواره هر خبرنگار را تهدید می کند اما این سیستم امکان تکذیب خبر و حتی اشتباهات شنیداری و نوشتاری هرخبرنگار را به دلیل ضبط و پخش همزمان صدا با یاداشت دست خط هر خبرنگار نزدیک به صفر می رساند.

مریم زوبین گفت:این سیستماز نظر جدید بودن و تازگی درسطح دنیا و نوآوری داشتن، دارای گام ابتکاری بودن(دارای گام خلاقانه وبدیهی نبودن اختراع نزد شخصی که دارای مهارت فنی عادی درآن رشته است) وکاربردصنعتی(قابل ساخت واستفاده بودن درصنعت ) ازسوی دفتر معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه شیراز و اساتید و داوران اداره ثبت اختراعات کشور مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.

این اختراع به شماره 77743 در اداره ثبت اختراعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.